SHARE

Echiparea standard a unei mașini nu e un lucru atât de simplu și observi chestia asta în special atunci când cumperi o mașină second hand cheală de la ceva samsar român, că nu are nici măcar roată de rezervă. Ei bine, haideți să trecem în revistă care sunt principalele echipamente care intră în dotarea standard a unei mașini. Sau mai bine zis care ar trebui să intre în dotarea standard a fiecărei mașini.

Ce echipamente trebuie să deții ca standard la mașină

Cric – cheie de roți – roată de rezervă

Absolut toate mașinile ar trebui să aibă aceste echipamente ca standard pentru că se întâmplă uneori să mai faci și pană. Drumurile din România sunt pline de pietre, cuie, șuruburi și așa mai departe. Există acele kituri de pană cu lichid ce  ar putea să astupe o gaură dar ce faci dacă acea gaură e mai mult decât notabilă? Tot o să ai nevoie de altă roată.

Compresor de aer

Nu cred că există șofer care să nu se fi trezit cu vreo roată moale la mașină într-o bună zi. De ce să riști să te duci la vulcanizare și să faci pană? Dar poate nu este o vulcanizare acolo unde te trezești tu cu roata moale, poate ești în străinătate… Compresorul este sfânt după părerea mea.

Racleta și soluția anti-îngheț

Deși e încă vară, un autoturism trebuie să aibă în dotare și o racletă pentru momentul în care geamurile îngheață, pentru iarnă. De asemenea, în ultimii ani au început să apară tot mai multe soluții care se aplică pe parbriz și-l dezgheață aproape instant. Un alt must have.

Trusă de prim ajutor – extinctor – triunghiuri reflectorizante

Pentru lipsa celor trei poți să primești amenzi destul de mari din partea Poliției Rutiere, așa că trebuie să fie obligatorii. Nu uita că trebuie să fie omologate și în termen. De asemenea, pentru șoferii care conduc autoturisme de peste 3.5 Tone, este necesară și vesta reflectorizantă.

Articole Asemănătoare

Atestatele profesionale. Cât costă, ce acte sunt necesare și cel mai i... Pentru cei care au impresia că e de ajuns să iei permisul pentru categorii grele ca să profesezi în meseria de șofer profesionist, lucrurile nu stau nici pe departe așa. Pe lângă costurile de-a dreptul ridicole dar normale ale șco...
Timbrul de Mediu a fost declarat o hoție. Mai trebuie plătit? Timbrul de mediu are o poveste lungă, ce datează încă din 2008. A purtat încă 3 denumiri până să se numească „Timbrul de mediu”, respectiv „Taxa specială”; „Taxa pe poluare” și „Taxa pentru emisiile poluante”. Din păcate, cei c...
Cât costă RAR-ul? Acte și procedură de programare Pentru că de la 1 februarie 2017, timbrul de mediu a fost eliminat din legislație, foarte mulți tineri au început să-și cumpere mașini second hand cărora ani de zile le-au spus pas din pricina acestei taxe ridicole. Astfel, la por...
Ghid pentru alegerea scolii de soferi potrivite Examenul de conducere este primul test al maturitatii. Obtinerea permisului este o treapta foarte importanta din viata oricui, deoarece, prin el, iti castigi independenta, dar iti asumi si responsabilitati. Permisul de conducere i...
Avantajele si dezavantajele instalației GPL pentru mașinile pe benzină... Celor care dețin o mașină pe benzină probabil că le-a trecut prin gând măcar o dată dacă ar fi o idee bună să-i monteze o instalație GPL. Ce este GPL-ul? GPL-ul reprezintă un gaz petrolier lichefiat care poate fi folosit în loc de...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

1 COMMENT

  1. Ce echipamente trebuie să deții ca standard la mașină.

    1.Cric – cheie de roți – roată de rezervă.
    Astea sunt dotarile din fabrica ale masinii, daca masina nu le are nici nu trebuie cumparata, deoarece asta inseamna fie ca a avut un accident major, fie este este “reparata” din masini care se considera piese de schimb si sunt descompletate.
    2.Compresor de aer.
    Desi este util, nu este necesar.
    Majoritatea statiilor peco au compresor si apa pe langa vulcanizari.
    Daca este o roata moale, atunci la benzinarie poti completa.Daca in continuare lasa aer, atunci trebuie o vizita la vulcanizare pentru reparatii.Poate sa fie o pana sau o valva defecta.
    In ziua de azi, daca conduci doar pe drumuri asfaltate sunt sanse foarte mici sa faci o pana, iar in cazul asta roata de rezerva este la indemana.
    Daca ai de parcurs multe drumuri off-road sau forestiere atunci este recomandat un compresor.
    Pentru o utilizare normala a masinii, compresorul este un bonus dar nu este necesar.
    3.Racleta și soluția anti-îngheț. +Perie de spalat masina.
    Pentru sezonul de iarna racleta este foarte utila.
    Peria este utila atat pentru spalarea masinii dar mai ales pentru indepartarea zapezii de pe portiere si parbriz dupa care se utilizeaza racleta.
    Varianta practica iarna este sa folosesti peria pentru a intra in masina, pornesti motorul si dai incalzirea la maxim sa sufle pe parbriz, dupa care iesi din masina si dai jos zapada cu peria.
    Dupa 5-10min parbrizul este suficient de incalzit incat racleta este usor de folosit.
    Solutia anti-inghet este solutia utilizata pentru stergatorul de parbriz, este esentiala pentru temperaturi scazute.Nu ingheata in rezervor si pe conducte sa le crape si la utilizare nu lasa pe parbriz dupa cateva secunde o pojghita de gheata care sa impiedice vizibilitatea.
    Solutia de vara se poate dezgheta de la caldura motorului, dar in timpul deplasarii, daca se aplica pe parbriz, datorita temperaturilor scazute formeaza o pojghita subtire de gheata care impiedica vizibilitatea.Este influentata de viteza de deplasare, valoarea temperaturii exterioare si ventilatia din masina.Daca se sufla aer cald pe parbriz si acesta se pastreaza cald se poate preveni fenomenul dar nu intotdeauna.Ce poate sa fie mai periculos decat o sosea plina de curbe si un parbriz murdar iar cand incerci sa speli parbrizul in mers sa ai surpriza sa vezi ca se acopera de gheata?
    4.Trusă de prim ajutor – extinctor – triunghiuri reflectorizante.
    Trusa de prim ajutor – o gluma buna.
    Ai pregatire de medic?Daca nu , la ce-ti foloseste?
    In cazul unui accident, pregatirea medicala este esentiala, altfel, oricat de bine intentionat esti, poti face mai mult rau decat bine.
    Am in garaj o cutie plina cu truse medicale sigilate si expirate care au fost in masinile pe care le-am utilizat.
    Extinctor? – alta gluma buna.
    La dimensiunile lui, extinctorul este bun doar sa stinga o tigare.
    In cazul unui incendiu la masina, norocul este sa te afli in trafic si sa sara ceilalti soferi cu extintoarele lor pentru a ajuta la stingerea focului.
    Altfel, optim este un extintor de cel putin 60cm inaltime si 15cm diametru cu dioxid de carbon, de genul celor utilizate in cladiri pentru a avea o sansa mare sa stingi un incendiu la masina.
    Tine cont de faptul ca majoritatea pieselor de interior din habitaclu sau la motor sunt de plastic, iar odata focul pornit, se extinde rapid pentru ca acestea sunt materiale combustibile.
    Triunghiuri reflectorizante. Este o piesa de echipament care este foarte utila in cazul unei defectiuni, mai ales pe timp de noapte.
    In ziua de azi, cand exista telefoane mobile ( cu intenet inclus) nu este o problema sa gasesti o firma de tractare care sa transporte masina de pe drum din locul unde este defecta pana acasa sau in primul oras unde exista un atelier care sa repare defectiunea.
    Da, triunghiurile reflectorizante sunt utile pentru asta sau pentru cazurile in care este necesara o mai mare vizibilitate a masinii pe timp de noapte.Pe termen scurt se folosesc avariile.

    5. Lanterna De preferat minim 2bucati, una cu prindere magnetica.
    Este foarte utila pe timpul noptii si necesara in cazul unor mici defectiuni.
    Variantele preferate sunt cele cu LED-uri si baterii Li-Ion.
    De asemenea un adaptor la bricheta pentru incarcarea acumulatorilor.
    O lanterna cu prindere magnetica este de ajutor deoarece lasa mainile libere si se poate pozitiona pe caroserie intr-o pozitie convenabila pentru a ilumina zona de lucru.
    Este practica si o lanterna frontala, de aceea ce se prinde pe cap.Utila la excursiile in aer liber si la cort, dar si in masina.
    6. Patura
    Exista varianta “patura de supravietuire” care este de unica folosinta si ocupa un spatiu minim, se poate tine impreuna cu o vesta reflectorizanta.
    Patura este utila atat pentru o excursie la iarba verde dar si in cazul unei defectiuni, mai ales in sezonul de iarna.
    7.Lopatica pliabila+lanturi antiderapante.
    Este un pachet practic pentru sezonul de iarna, util pentru dezapezire sau portiunile cu gheata.
    8.Trusa de scule.
    Si masinile au evoluat si nu mai este nevoie de o trusa completa ca pe vremuri, insa ceva minimal, un patent, o cheie franceza, surubelnite, cateva chei sunt practice in cazul aparitiei unor mici defectiuni, cum ar fi schimbarea unui bec , strangerea cablurilor la baterie sau “peticirea ” unui furtun care are gauri.

    PS. Pentru “baietii de baieti” nu trebuie uitate accesoriile necesare, bata de oina, sabia, ranga si toporu.
    Neaparat si o galeata de seminte!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here