SHARE

Echiparea standard a unei mașini nu e un lucru atât de simplu și observi chestia asta în special atunci când cumperi o mașină second hand cheală de la ceva samsar român, că nu are nici măcar roată de rezervă. Ei bine, haideți să trecem în revistă care sunt principalele echipamente care intră în dotarea standard a unei mașini. Sau mai bine zis care ar trebui să intre în dotarea standard a fiecărei mașini.

Ce echipamente trebuie să deții ca standard la mașină

Cric – cheie de roți – roată de rezervă

Absolut toate mașinile ar trebui să aibă aceste echipamente ca standard pentru că se întâmplă uneori să mai faci și pană. Drumurile din România sunt pline de pietre, cuie, șuruburi și așa mai departe. Există acele kituri de pană cu lichid ce  ar putea să astupe o gaură dar ce faci dacă acea gaură e mai mult decât notabilă? Tot o să ai nevoie de altă roată.

Compresor de aer

Nu cred că există șofer care să nu se fi trezit cu vreo roată moale la mașină într-o bună zi. De ce să riști să te duci la vulcanizare și să faci pană? Dar poate nu este o vulcanizare acolo unde te trezești tu cu roata moale, poate ești în străinătate… Compresorul este sfânt după părerea mea.

Racleta și soluția anti-îngheț

Deși e încă vară, un autoturism trebuie să aibă în dotare și o racletă pentru momentul în care geamurile îngheață, pentru iarnă. De asemenea, în ultimii ani au început să apară tot mai multe soluții care se aplică pe parbriz și-l dezgheață aproape instant. Un alt must have.

Trusă de prim ajutor – extinctor – triunghiuri reflectorizante

Pentru lipsa celor trei poți să primești amenzi destul de mari din partea Poliției Rutiere, așa că trebuie să fie obligatorii. Nu uita că trebuie să fie omologate și în termen. De asemenea, pentru șoferii care conduc autoturisme de peste 3.5 Tone, este necesară și vesta reflectorizantă.

Articole Asemănătoare

Ce este ITP-ul și de ce trebuie să-l faci întotdeauna corect Cei care dețin o mașină mai mult ca sigur au auzit de ITP, însă pentru cei care nu au nici măcar permis de conducere și se gândesc să treacă acest examen iar apoi să-și cumpere un autoturism, articolul acesta are să aducă niște lă...
Ce riști dacă circuli fără asigurare RCA valabilă? Nu știu dacă vestea următoare ar trebui să te șocheze sau nu, dar peste 30% dintre autoturismele care circulă pe străzile din România nu au asigurare RCA. Unele sunt cu numere străine și le-a expirat asigurarea, altele sunt înscri...
Timbrul de Mediu a fost declarat o hoție. Mai trebuie plătit? Timbrul de mediu are o poveste lungă, ce datează încă din 2008. A purtat încă 3 denumiri până să se numească „Timbrul de mediu”, respectiv „Taxa specială”; „Taxa pe poluare” și „Taxa pentru emisiile poluante”. Din păcate, cei c...
De ce există violență în trafic și ce trebuie să facem atunci când sun... Există tot mai multe filmulețe pe YouTube în care șoferi români se șicanează în trafic sau chiar se opresc în mijlocul străzii pentru a-și împărți dreptatea cu pumnul. Acest fenomen se numește „road rage” și în străinătate est...
Nivelul de impozitare pentru mașini în funcție de capacitatea cilindri... Cei care doresc să dețină un autoturism în România sunt nevoiți să plătească anual un impozit către Primărie, calculat în funcție de capacitatea cilindrică. În unele județe acest impozit poate să difere cu câteva procente dar în m...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here