De astăzi, începem o nouă serie pe cricul.ro în care o să prezentăm șoferi profesioniști de calitate, șoferi buni care-și arată abilitățile în situații critice. Dacă cumva vă bate gândul să vă faceți șoferi profesioniști, trebuie să fiți conștienți de faptul că vă veți lovi de asemenea situații mai mereu.
Din punctul meu de vedere, un șofer profesionist trebuie să îndeplinească simultan mai multe calități. În primul rând trebuie să aibă capacitatea de a sta concentrat la ceea ce face ore bune, fără să fie distras de diverși factori. Dacă este atent la drum poate evita situații catastrofale.
În al doilea rând, un șofer profesionist trebuie să fie preventiv. În momentul în care a zărit la orizont un potențial pericol, el să fie pregătit să reducă viteza ori să intervină cu frână prompt și foarte hotărât. Și în clipul de mai jos, șoferul a simțit că după autobuz poate să aibă surprize, a fost pregătit.
Nu în ultimul rând, un șofer profesionist trebuie să aibă reacție. Nu se conduce cu picioarele în geam lăsând frânarea în baza calculatorului de la Volvo. Șoferul din clipul de mai jos a reușit să evite o nenorocire doar pentru că a avut reacție. El acționează frâna în prima fracțiune de secundă după ce iese de după autobuz, știind că acel copil va trece în fugă strada.
Acțiunea se petrece în Norvegia din câte-mi dau seama.
oricum,cand vezi autobuz,statii de transport public,treceri de pietoni,SCOLI,LICEE,GRADINITE p-aproape de tine ,e recomandat sa reduci viteza si sa fii cu ochii-n paispe ca sigur iti iese un copchil in fata ,ca astia nu-s inca pe lumea noastra… traiesc in lumea lor,de reguli de circulatie n-au habar,nu-i intereseaza nici ce zic parintii… au murit destui din cauza prostiei ,soferii mare lucru nu pot face decat sa-i fvta o frana zdravana pana la fund si sa invarta de covrig in speranta ca nu-i imprastie creierii si matzele inconstientului ce a fugit in fata lui… eu era s-o patesc pe ploaie cand o femeie a fugit in fata mea cand ma asteptam mai putin de dupa o duba cand aveam vreo 50-60 km/h… noroc de cauciucurile clasa “A” pe ploaie ca altfel era direct pe capota si-n parbriz… si ce-i culmea e ca nici nu s-a uitat spre mine DELOC nici dupa ce am oprit cu claxonul “on”… eram la un pas sa ma dau jos dupa ea sa-i fvt vreo doua palme ca altfel o s-o faca inca o data si in viitor… p.s. nu stiam ca un TIR poate opri in halul asta de bine 🙂