Astăzi 15 martie 2019, se împlinesc 13 ani de Regulament 561. O să discutăm în cele ce urmează despre câteva constatări destul de interesante care sunt totuși specifice mentalității românești. Sunt niște constatări destul de sumbre, triste.
Regulamentul 561/2006 a împlinit astăzi 13 ani. Constatări sumbre…
- Încă se mai plătește la kilometru – anunțuri pe olx, lajumate, probabil și e-jobs, bestjobs în care se anunță plata de 14, 15, 17 cenți pe kilometru. Și discutăm despre categoriile grele, nu despre 3.5 tone. Dacă la 13 ani de când avem o LEGE care interzice plata la kilometru, internetul este plin de asemenea anunțuri, dacă nu se face ceva, viitorul transporturilor românești este unul destul de sumbru.
- Șoferii nu cunosc timpii de conducere – există șoferi chiar bătrâni, care au această lege la dispoziție de 13 ani și ei nu cunosc încă timpii de conducere și repaus. Tipic românesc fraților, cum să învețe românul când poate să meargă și așa, cu întrebări pe Facebook, pe „grupurile de specialitate”?. Oamenii ăștia probabil nu vor învăța niciodată atât timp cât există o sursă de „mură-n gură” și șpaga.
Viitorul Regulamentului 561 din 15 martie 2006
Viitorul acestui regulament poate să se ducă în mai multe direcții. În primul rând, ar fi necesar aplicarea lui și la 3.5 tone, unde tineri de 18-19 ani mor pe capete prin accidente cauzate de oboseală extremă.
De asemenea, în România ar trebui „armonizat” cu Codul Muncii pentru că în prezent există o neconcordanță între cele două. Șoferii lucrează după Regulamentul 516/2006 dar sunt plătiți în baza Codului Muncii, ceea ce este cel puțin ciudat.