Românul a fost întotdeauna inventiv, mai ales atunci când a avut ocazia să facă un pic de economie. Nu a dat niciodată înapoi de la găinărie, mișmaș, șmecherie, matrapazlâc atât timp cât a fost vorba despre mașina personală, care, evident, trebuie să fie una de șef de stat. Sau dacă se poate, și mai bengoasă, mai mare, mai puternică, dar care să consume în același timp cu pipeta, să arate impecabil, să fie ieftine piesele pentru ea, etc…
Astfel, legătura strânsă dintre român și găinărie începe încă de la înmatriculare. Evident, ca peste tot în lume mașinile puternice, cu mulți cai, sunt impozitate și taxate la greu. Și în România este la fel, doar că românul a găsit câteva căi prin intermediul cărora să se bucure de mașinile puternice așa cum îi place lui: cu bani puțini. Haideți să vedem câteva găinării pur românești la înmatricularea în circulație a autovehiculelor în România.
GĂINĂRII auto pur românești la înmatricularea în circulație a autovehiculelor
Înmatricularea pe persoană cu handicap – după cum știm, în România nu se plătește impozit dacă persoana care deține mașina este înmatriculată pe persoană cu handicap. De asemenea, este posibil și asigurarea să fie mult mai mică. Există o întreagă industrie de subteran în România cu înmatriculările pe persoană cu handicap, pentru beneficii.
Înmatricularea „autoutilitarelor” – există foarte multe autoturisme de lux înmatriculate ca autoutilitare, pentru impozit mai mic, asigurare mai mică, etc.
Înmatricularea pe bunici – legea asigurărilor este o prostie în România, se facilitează „mașina înmatriculată pe părinte, sau pe bunic”. Normal este ca atunci când îți cumperi o mașină de mii de euro, să ai și bani de asigurare, nu să te căciulești la câteva sute de lei, nu să faci fel de fel de găinării doar ca să ieși mai ieftin cu asigurarea.