Home Colțul camionagiilor Categoria C1 – varianta perfectă pentru tinerii care vor să devină șoferi...

Categoria C1 – varianta perfectă pentru tinerii care vor să devină șoferi profesioniști de la 18 ani

2851
SHARE

Am observat faptul că tot mai mulți tineri doresc să devină șoferi pe 3 tone jumate de la vârste foarte fragede gen 18 ani. Din păcate, acest sector al transporturilor naționale și internaționale de marfă prin intermediul dubițelor este vai și-amar. Este sinonim cu muncă multă pe bani de aproape nimic. Stă foarte prost și la capitolul legislație, fapt ce avantajează patronatele să forțeze șoferii să conducă uneori și 20 de ore pe zi.

Nu puține au fost tragediile care au apărut pe internet în ultimii ani, tragedii care au avut la bază o rețetă destul de simplă: copii de 18-20 de ani + dubițe + patroni/dispeceri animale. Că oameni n-am cum să numesc pe cei care muncesc 20 de ore/zi un alt om. Și șoferii slabi, tineri, dornici să facă cât mai mulți bani, plătiți ilegal la kilometru, au fost răpuși de boli de inimă, de oboseală, de adormitul la volan, etc.

GATA! STOP morților pe 3.5 tone. Ajunge! Există o variantă pentru tinerii dornici să practice șoferia de la 18 ani: categoria C1 alături de C1E.

Categoria C1 permite tinerilor de 18 ani să devină șoferi profesioniști. Aceștia vor conduce camioane cu o masă maximă autorizată de 7.5 tone, ori 12 tone în cazul în care se atașează și o remorcă, categoria corespunzătoare acestui ansamblu fiind C1E. Apoi, la 21 de ani, pot să facă școala de șoferi pentru categoriile C, CE.

În plus, acest interval de timp, de 3 ani, care se va scurge până când aceștia vor avea posibilitatea să dea de permis pentru categoriile cu adevărat grele, le va permite să-și facă o idee foarte clară asupra ce înseamnă transportul național/internațional de marfă. După 3 ani de experiență pe C1/C1E vor putea știi cu siguranță dacă la 21 de ani e cazul să se apuce de altceva căci să fim serioși acum, la 21 de ani ai Universul la picioare, poți să înveți orice meserie. Poți chiar să mergi la facultate, de ce nu?

Diferența dintre șofer pe dubiță de 3.5 tone și șofer pe camion de 7.5 tone, categoria C1

Există tahograf. Pe camioanele care se conduc cu categoria C1 există tahograf care contorizează orele de muncă, pauzele și repausurile. Pe dubițele de 3.5 tone nu există încă acest aparat (urmează să fie introdus dar nimeni nu știe exact când), fapt ce face imposibilă contorizarea orelor de conducere sau de repaus ale șoferilor, la control.

Categoria C1/C1E pune la adăpost tinerii de 18 ani care doresc să lucreze ca șoferi. Având tahografe pe camioane, abuzurile venite din partea dispecerilor și/sau patronilor, nu mai pot exista. Un șofer care are un card pentru tahograful digital a făcut și un curs în urma căruia a obținut un atestat de formare profesională.

În cadrul acelui curs a învățat lucruri foarte utile precum timpii de conducere și repaus, faptul că plata la kilometru este ilegală, faptul că fraudarea aparatului tahograf te poate băga la închisoare și așa mai departe.

Așadar, dragi tineri, dragi copii, că la 18 ani sunteți încă niște copii. Dacă vreți să vă faceți șoferi de la vârsta asta, investiți un pic într-un permis de conducere categoriile C1, C1E, într-un atestat CPI și într-un card tahograf. Veți vedea că banii pe care-i puteți face conducând asemenea ansambluri sunt mai mulți iar orele lucrate pentru a-i obține sunt mai puține față de orele lucrate pe o dubiță de 3.5 tone.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.