Din data de 15 iunie, camioanele noi vin echipate cu tahografe de ultimă generație care nu mai pot fi prostite, care nu mai pot fi manipulate. Evident, acest lucru se vede pe piața din România mai clar ca nicăieri altundeva în Europa. Declinul este catastrofal, cifrele vorbesc de la sine. Sunt datele oficiale oferite de DRPCIV.
În august s-au înmatriculat cu -26,74% mai puține camioane față de august 2018, în iulie s-au înmatriculat cu -35,10% mai puține camioane față de iulie 2018. În iunie 2019 când lucrurile încă nu erau certe, înmatriculările de camioane noi erau totuși pe plus, la +3.27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Interesant, ținând cont de faptul că aproape întreg anul 2019 a fost unul de creștere spectaculoasă pe parte de înmatriculări de camioane noi în România.
Noile tahografe stopează achiziția de camioane noi pentru afaceriștii obișnuiți cu furtul, dar nu le opresc afacerile. Constatăm un boom pe parte de înmatriculări noi de vehicule până în 3.5 tone. Astfel, în august 2019 s-au înscris în circulație cu +44,67% mai multe camionete față de august 2018, iar în luna iulie a acestui an, creșterea a fost de +19,52% față de aceeași perioadă a anului trecut. Este clar un schimb de macaz pentru proprietarii de afaceri în transporturi, aceștia se orientează către vehiculele care pot fi muncite la maxim, pe camionetele de 3,5 tone încă nu există tahografe.