Home Colțul camionagiilor TOP dezinformări promovate în rândul șoferilor începători

TOP dezinformări promovate în rândul șoferilor începători

4886
SHARE
dezinformări

Șoferii începători sunt bombardați de către patroni cu fel de fel de dezinformări in secunda în care au semnat contractul de muncă. Evident, fiind vorba despre oameni care nu au mai avut de-a face cu această meserie, șoferii n-au de unde să știe ce-i așteaptă de fapt. Am făcut un TOP cu cele mai întâlnite minciuni și dezinformări pe care patronii le aruncă de obicei la înaintare atunci când au de-a face cu șoferii începători.

TOP dezinformări promovate în rândul șoferilor începători

  • Nu e necesar să cunoști legi și regulamente la angajare, le înveți pe parcurs. Total greșit, din multe puncte de vedere. În primul rând, necunoașterea legilor și regulamentelor după care trebuie să conduci poate să-ți aducă în prima lună o amendă suficient de mare cât să te facă să muncești degeaba. Patronii au tot interesul ca șoferul începător să știe cât mai puține, astfel, acesta poate fi manipulat mult mai simplu. Cunoașterea legilor e foarte importantă.
  • Mergi peste „program”, că-ți plătesc eu amenda dacă e. Plecând de la premiza că totuși o plătește (în 99% din cazuri este o minciună, tot pe capul șoferului pică), cine intră la pușcărie în cazul unui accident de circulație soldat cu sau fără victime? Legile internaționale, chiar și cele naționale în unele circumstanțe pot duce la arestare și la condamnarea la închisoare cu executare dacă se constată nereguli la timpii de conducere și repaus, mânării la tahograf, etc
  • Salariul este de 2500 euro. Total fals, cel puțin atunci când vine vorba despre patroni români, despre contracte de muncă pe România și așa mai departe. 2500 este venitul salarial, salariul de obicei este minimul pe economie. Această confuzie între salariu și venitul salarial are drept scop camuflarea faptului că deși șoferul primește 2500 de euro în cont, pensia lui va fi la nivel de salariu minim pe economie. Restul de la minim la 2500 este diurnă.
  •  Programul este de 13-15 ore pe zi. Total fals, 13-15 ore de perioadă de serviciu reprezintă limita superioară stipulată în Regulamentul 561. Nu te poate nimeni obliga să muncești 13-15 ore pe zi. Contractul de muncă este documentul în care este stipulată perioada minimă de serviciu (8 ore/zi) pentru care se primește o anumită remunerație. Ar fi normal ca tot ce depășește 8 ore/zi, să fie taxat drept ore suplimentare. Ceea ce evident nu se întâmplă.
  • Consumul de motorină. În foarte multe companii de transport, șoferilor li se impune un anumit consum de motorină. Cei care nu reușesc să se încadreze, li se opresc bani din venitul salarial. Cum poate un patron să oprească bani de motorină pentru niște camioane pentru care nici măcar producătorul nu poate să ofere un consum precis? Niciun producătorul nu poate să ofere consumul unui camion, căci vă dați seama câți factori pot influența cifre.
  • Se pot reține bani din diurnă. Pentru orice, de la motorină consumată „anapoda”, până la oglinzi rupte și chestii de genul. Legea spune clar că din diurnă nu se pot reține bani, nici măcar instanța de judecată nu se poate atinge de ei. Dacă cineva vrea să rețină bani, o poate face doar din salariu și doar dacă există o hotărâre judecătorească în acest sens.
  • Sindicatele sunt o prostie. Normal, orice patron care vrea să te păcălească la plată, încearcă să stea cât mai departe de instituțiile și organizațiile care pot să-i facă zile fripte. Sindicatele sunt una dintre puținele șanse pe care șoferul le are în vederea recuperării banilor datorați de către firmă. N-au cum să fie ceva rău.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.