Home Colțul camionagiilor Închiderea pe loc a companiei – soluția pentru eliminarea magnetului?

Închiderea pe loc a companiei – soluția pentru eliminarea magnetului?

11796
amenzi isctr

Mi-am pus de multe ori întrebarea de ce Dumnezeului nu dispare magnetul ăsta din ecuația transporturilor. Deși din spate vin generații de tineri care aud pe toate căile de comunicație faptul că magnetul nu-i bun, știrile ne prezintă lunar, dacă nu chiar săptămânal, cazuri de accidente produse de camioane românești pe meleagurile patriei, pe fondul oboselii șoferului, aparatul tahografic fiind de cele mai multe ori scos din uz cu ajutorul magnetului. Și răspunsul este unul destul de simplu…

Pentru că amenzile sunt prea blânzi și așa cum sunt formulate legile în transporturi, drăcovenia cade mai mult pe capul șoferului. Dacă ne gândim logic, legile au noimă, șoferul este singurul vinovat dacă pune magnetul. În realitate nu te poate nimeni obliga să trișezi timpii de conducere și repaus. Există în societate ideea „Mă obligă șefu’ să pun magnetul, altfel mă dă afară”, dar e o scuză lipsită de substanță. În realitate nimeni nu te poate obliga să faci cu un camion ce nu-i normal.

Închiderea pe loc a companiei – soluția pentru eliminarea magnetului?

Astfel, vremurile pe care le trăim pot fi considerate anormale și pentru a scăpa de magnet, este nevoie de soluții anormale. Una dintre aceste soluții, oricât de aberante ar părea, ar fi închiderea pe loc a companiei de transport, în cazul în care cei de la ISCTR descoperă în trafic un autotren românesc cu magnetul pus. Fără discuții. Dacă de amenzi nu le pasă, dacă șoferii sunt oarecum nepăsători referitori la consecințe, atunci trebuie luate măsuri mult mai drastice.

Închiderea companiei este de departe cea mai drastică măsură care se poate lua și eu unul o consider necesară. Ne-am transformat din păcate în genul acela de popor ipocrit, care țipă din răsputeri „Hoții, Hoții” către guvernanții care bagă mâna în banul public, dar am uitat să ne uităm în propria ogradă. Și magnetul tot un fel de furt este. Probabil o asemenea lege nu va exista niciodată, interesele sunt foarte mari și corupția nu va permite niciodată apariția unei stări de normalitate.

Transporturile din România o duc încă bine, doar ce-au venit statisticile DRPCIV în ceea ce privește înmatriculările de camioane pe anul 2019. În ciuda PM1, se pare că transporturile sunt tot pe creștere. Dacă în 2018 parcul auto al României avea în componență 114099 autocamioane autotractoare, în 2019 cifra a ajuns la 122935 autocamioane. O creștere de la un an la altul de 8836 camioane înmatriculate în România.

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.