Conducerea în echipaj este probabil una dintre cele mai des întâlnite forme de lucru pentru șoferii profesioniști începători. Este oarecum logic, atât timp cât școlile de șoferi nu sunt altceva decât fabrici de bani, carte multă nu prea se face pe meleagurile lor. Există și posibilitatea ca începătorul să plece singur pe camion dar riscurile de a gafa sunt destul de mari, meseria de șofer profesionist este una destul de complexă iar detaliile sunt foarte importante, uneori pot face diferența chiar între viață și moarte. Astfel, este ceva foarte normal ca începătorii să lucreze prima dată în echipaj.
Chiar dacă principiul de funcționare al unui echipaj pare destul de simplu, în realitate și aici apar multe probleme, dileme, mai ales când vine vorba despre organizare, despre schimburile de carduri în aparatul tahograf și despre pauze. Daniel Cimpoeru vine în ajutorul începătorilor care lucrează pe echipaj cu câteva materiale destul de utile, materiale pe care le-am postat mai jos, din care-și pot sustrage suficientă informație cât să preîntâmpine sau să rezolve problemele specifice.