Se spune că mașina românului nu mai este Dacia, ci Golful 4. Discutăm astăzi despre o mașină foarte ieftină și foarte des întâlnită pe străzile din România. Varianta pe benzină poate fi achiziționată cu sume începând de la 6-700 de euro, iar un diesel mai bunicel poate să coste maxim 1.500 de euro.
Ideea este destul de simplă: românii au nevoie de o mașină care să consume puțin și care să fie ieftin de întreținut atunci când se strică. Golf 4 se potrivește de minune în această schemă, mai ales dacă discutăm despre varianta diesel. În imaginea de mai sus avem un consum în timp real de la un Golf 4 din 2001, motor 1.9 TDI, a j m, 115 cai, ajutat foarte mult de o cutie de viteze în șase trepte.
Cum să nu îți convină o mașină care scoate sub 4% consum atunci când pleci la drum lung?
După cum știm, salariile în România sunt o mizerie, însă românii ca și oameni au aceleași nevoi pe care le au și occidentalii. Și noi ca români avem nevoie să ne deplasăm mai repede din punctul A în punctul B, și noi avem o viață destul de activă, drept urmare și noi avem nevoie de autoturisme și ne vom cumpăra exact autoturismele pe care ni le putem permite (exceptând cocalarii care își cumpără mașini scumpe doar ca să se dea mari la ei în sat).
Aceasta este realitatea din România, o realitate plină de Golf 4, o realitate plină de mașini vechi, o realitate în care parcul auto al țării, conform statisticilor DRPCIV, este compus din aproape 80% rable mai vechi de 10 ani.
Golf 4 este o mașină ieftin de întreținut atât timp cât nu se defectează prea des, ori proprietarii sunt genul de oameni care în timpul liber mai fac și mecanică, pentru că orice mașină ai avea, oricât de ieftine ar fi piesele, dacă ajungi foarte des în service o să fii topit de mâna de lucru aka manopera.
Ca și probleme de bază din punct de vedere mecanic, Golf 4 are veșnice probleme cu EGR, cu turbina, cu instalația electrică de interior respectiv luminile, și mai ales cu infiltrațiile de apă. Nici cu rugina nu stă mai bine, dar ținând cont de faptul că discutăm despre o mașină care are 20 de ani și care trebuia să fie casată de cel puțin 10 ani, putem trece cu vederea. Motorul este foarte bun, nu te lasă niciodată la greu. De fapt, dovada cea mai clară că aceste mașini sunt foarte bune, o reprezintă însăși existența lor pe drumurile noastre, deși ele au în unele cazuri peste 20 de ani vechime.
Eu dețin o astfel de mașină de mai bine de un an de zile și pot spune că tot ce sa stricat la ea, așa, inopinat, din senin, fără ca eu să mă aștept, a fost pompa de ambreiaj. În rest, mai cu fum, mai cu o pornire mai grea dacă afară este frig, ne descurcăm!