Sunt pline OLX-ul și Facebook-ul de anunțuri pentru angajare, destinate șoferilor profesioniști. Din păcate, puține sunt de luat în serios dacă ești genul de om care a trecut puțin prin viață. Multe dintre anunțuri urmează un anumit tipar, și anume transformarea în beneficii a lucrurilor pe care o firmă ar trebui să le ofere obligatoriu în mod normal. Se merge mult pe ideea că firma care oferă un loc de muncă la care nu ți se pune sula-n coastă să faci ilegalități și care îți dă banii la timp, este o firmă bună. Oare?
Ce este foarte interesant în majoritatea acestor anunțuri este că nu se specifică nimic despre salariu. Oare de ce? Se specifică însă cerințele, în ideea că angajatorul este mai important. Se cere de obicei atestat ADR, pentru mărfuri periculoase, dar sunt curios dacă șoferul primește ceva extra la salariu din moment ce se expune unor riscuri suplimentare. Evident, nu primește nimic extra la salariu, și din moment ce angajatorii pretind faptul că tratează șoferii cu maxim de respect, ar fi de bun simț să pomenească și despre avantajele șoferului, altele în afară de bazaconii gen „lucru la program” sau „plata salariului la timp”.
De ce nu se specifică salariul în majoritatea acestor anunțuri? Salariul e o mare problemă și enigmă în această branșă a transporturilor rutiere. Salariul în marea majoritate a cazurilor = minimul pe economie, la care se adaugă venitul salarial numit diurnă. Dar fie și așa, de ce nu se nu se specifică venitul salarial compus din salariul minim pe economie + diurnă? De ce nu se specifică ce diurnă se dă? Tocmai pentru că nu există respect față de șofer, tocmai pentru că unii consideră angajații veriga inferioară care nu merită prea multe explicații. Așadar, mare atenție la cine vă angajați, mare atenție cum puneți problema la angajare, pentru că sunt multe firmele care au nevoie de fraieri, nu de șoferi profesioniști.