Unul dintre cele mai sigure moduri prin care putem vedea dacă transporturile au trecut sau nu peste hopul numit PANDEMIE, este analiza statisticilor legate de înmatriculări. Vom vedea în cele ce urmează câte camioane noi s-au înmatriculat în România în ultimul an, o să începem cu luna iulie 2020 și vom termina evident cu luna iulie 2021. La final vom face o scurtă analiză și vom putea trage niște concluzii destul de precise.
ÎNMATRICULĂRI CAMIOANE 08 2020 – 07 2021
NR | LUNA | NR HCV | % ANUL TRECUT |
1 | 08 2020 | 281 | -27.76 |
2 | 09 2020 | 381 | -6.16 |
3 | 10 2020 | 385 | -29.87 |
4 | 11 2020 | 286 | -23.53 |
5 | 12 2020 | 398 | 40.64 |
6 | 01 2021 | 346 | -6.99 |
7 | 02 2021 | 452 | 19.26 |
8 | 03 2021 | 509 | 74.91 |
9 | 04 2021 | 578 | 285.33 |
10 | 05 2021 | 562 | 161.41 |
11 | 06 2021 | 511 | 40.77 |
12 | 07 2021 | 387 | 7.5 |
Așadar, analizând aceste date, putem vedea foarte clar faptul că pandemia nu numai că a fost depășită la finalul anului 2020, dar pe 2021 industria a avut parte de o revenire de-a dreptul spectaculoasă. În luna aprilie a acestui an, vânzările și implicit înmatriculările de vehicule comerciale cu masa maxim autorizată mai mare de 16 tone (HCV), au crescut cu 285.33% față de aceeași lună a anului precedent.
În luna 01 (ianuarie) a anului 2021 avem parte de o scădere pentru că în ianuarie 2020 încă nu se declanșase pandemia de COVID 19. Aceasta a izbucnit undeva prin luna februarie, așa că este normal ca pe acea lună să existe o oarecare scădere.
Conform acestor statistici, transporturile din România cu siguranță și-au revenit, rămâne să supraveghem și ce anume se va întâmpla în cea de-a doua jumătate a acestui an, întrucțt am scăpat de pandemia de COVID 19 dar se pare că am dat peste haiducii de la ANAF care nu se sfiesc să pună pe butuci firme care aveau planuri majore de investiții în 2021.
Interesant, multumesc pentru informatie!