Examenele pentru obținerea atestatelor de transport mărfuri și persoane, apoi ulterior o dată la 5 ani pentru prelungirea acestora, trebuie eliminate.
Există multe motive pentru care această măsură ar fi una salutară în contextul actual al calificării în meseria de șofer profesionist, iar în cele ce urmează le vom prezenta pe fiecare în detaliu.
3 motive pentru eliminarea examenului pentru atestatele de transport marfă și persoane
1. În Occident, în lumea civilizată, oamenii au observat că nu rezolvă nimic cu ciomagul (examenul) și optează de ani buni pentru metoda cursurilor OBLIGATORII. E mai important să vină elevul la curs și să învețe ceva util măcar din auzite decât să promoveze un examen cu toceală mecanică pe care nu o înțelege și care nu-l va ajuta la locul de muncă ulterior.
2. Încă există fraude. Recent a fost destructurată o echipă de sufleori de la Permise Brașov, într-o eră în care nimeni nu mai credea posibilă frauda la aceste examene pentru obținerea permiselor de conducere. Iată, românii sunt inventivi, iar pentru suma corectă cuprinsă între 2500 și 5000 de euro, au găsit o modalitate de fraudare.
Evident, această fraudare există și la atestatele de transport ARR, altfel nu am putea explica de ce grupurile de șoferi de pe Facebook sunt pline cu întrebări legate de perioadele de conducere și repaus venite din partea celor deja admiși la astfel de examene pentru atestatele profesionale de transport mărfuri sau persoane.
3. Este împotriva oricărei logici elementare să fii nevoit să dai examen o dată la 5 ani pentru o meserie în care ai fost deja primit și acceptat cu acte în regulă. Vă puteți imagina ce haos ar fi în România dacă în fiecare meserie, oamenii deja calificați ar trebui o dată la 5 ani să reia toată examinarea.
Menținerea acestui tip de examen ne duce cu gândul spre o singură direcție, și anume corupția. Dacă s-ar elimina, nu ar mai face nimeni bani asemenea celor de la Permise Brașov.
Spre surprinderea ta ,o autorizație de sudor de ex ( că tot ziceai de alta meserie )trebuie reînnoită la fiecare 2 ani și actualizată la fiecare 6 luni….De ce ? Pt că nu este vorba de calivicarea că sudor in sine ,de meserie ci este vorba despre o autorizare separata pe un material sau procedeu .La fel și cu șoferii ” profesioniști”. Ești șofer și nimeni nu îți contesta permisul sau categoria de profesionist …dar atestatul îți certifica o capacitate/drept/abilitate de a face un transport special, pt că nu cred că cineva cu capul pe umeri ar fi de acord că un ,,profesionist,, cărător de saci de porumb sa fie șoferul unui autobuz școlar …de ex :))
Ca sa stii si tu,ca fiecare tip de sofer,ca e carator de saci de porumb,ca e carator de fier vechi( agabaritic) ,ca e carator de cacao cu lapte (adr) fiecare are atestat separat! Si plus ca are vizite medicale anuale! Iar cei ce transporta persoane au si atestat de marfa generala si atestat de transport persoane! Deci e ii cam aiurea ce zici…ai zis-o sa fie zisa :))
Așa mai se fac niște bani la buget,este vorba de suma cuprinsa intre 400 și 500 Ron per atestat.
Sare de 1000 lei cpi marfa, am dat recent..
Prima dată sunt de acord,dar după 5 ani de experiență…,vor numai banii,aș fi de acord cu cursurile să înveți ce mai apare nou,deși le auzi pe parcare înaintea profesorilor
Salut ,colegu cu sudura ,tu crezi ca peste doi ani sau la fiecare 2 ani vei suda mai prost ,și vei trebui sa fii examinat ,nu cred .Nu stiu acum cum mai este ,dar SUDORII aveau un panson pt anumite suduri ,eu nu cred ca din 2 in 2 ani trebuiesti examinat .Pierdere de timp .Asa si cu șoferii profesionisti ,odata ce respecta timpii ,ajung la destinație ,mai fac și mecanică nu cred ca mai este nevoie de examinare atestat.Părerea mea
Statul a găsit tot felul de metode de a taxa cetățenii si bineînțeles, “organul” a gasit si metode de a frauda legea ! Oare de ce pietonii nu dau testări la 5 ani ca să poată merge pe drumurile publice ???
Ai foarte mare dreptate D-l Tudor tot respectul!
România = Corupție si prin asta am zis tot.
Nu vor renunta la banii nostrii niciodata,pentru ca nu mai au ce fura.Asta-i realitatea,din pacate.Drumiri bune tuturor !
Problema este si cati bani si timp pierzi odata la 5 ani.Plus ca trebuie sa platesti la scolii auto sa te inscrie la examen.apoi taxe peste taxe la stat pentru fiecare atestat reinoit.
Nu înțeleg de ce nu se separă in primul rând atestatul sa fie pe categorii câte remorci și tipuri de transport sunt atâtea atestate sa fie , simplificarea atestatelor fiecare sa învețe doar o anumită categorie care și-o dorește de exemplu coletărie eu nu vreau sa fac niciodată și aia trebuie sa învăț prima oară ii absurdă legea …. examen ADR poți sa îl iau ceea ce nu voi face nici aia vreodată iar fără atestat marfa nu poți avea nici o alta categorie de atestat ar trebui simplificata și schimbata legea …