Home Colțul camionagiilor 3 nereguli legate de salarizarea șoferului profesionist român

3 nereguli legate de salarizarea șoferului profesionist român

942
0

Salarizarea în domeniul transporturilor grele este cel puțin ciudată în România, asta ca să nu zic direct ilegală dar ajutată oarecum de niște legi permisive. Există un mod de salarizare care nu mai există nicăieri în toată Europa iar acest lucru trebuie să se schimbe, pentru că România este și ea membră UE.

3 nereguli legate de salarizarea șoferului profesionist român

  1. Nu există plata la oră. Nu știu, nu cred să mai existe vreo țară în UE în care oamenii să fie plătiți cum sunt plătiți în România. S-a introdus și la noi în lege plata la oră dar ce să vezi, nimeni nu ține cont de ea. De ce? Pentru că ar trebui să mărească foarte mult salariul brut astfel încât să ajungă șoferii să aibă salariile pe care le au acum, căci la minimul pe economie, cu tot cu ore suplimentare, nu ar depăși 5000 de lei net dacă minimul rămâne la 3300 brut.
  2. Diurna depășește salariul. Cu toate că ANAF a limitat impozitarea diurnei la 3 salarii brute, încă trăim în epopeea salariului mai mic decât diurna și a șoferului care se duce la muncă pentru bani de mâncare, nu pentru salariu. Într-adevăr și taxele de 42.8% pe salarii în România descurajează și pe angajați și pe angajatori să-și dorească dispariția diurnei în modul în care există ea astăzi.
  3. Contractul plătește, regulamentul muncește. Cu alte cuvinte, șoferii muncesc chiar și 15 ore pe zi în baza Regulamentului 561 dar sunt plătiți la 8 ore în baza contractului de muncă. Cine a mai pomenit așa ceva, undeva pe această planetă? O lege și anume Codul Muncii este net superior unui Regulament. Codul Muncii așa cum este el structurat în România nici nu ar permite zile cu 15 ore de muncă, nu ar permite nici cumul de ore așa cum se acumulează în cadrul unui șofer care muncește 12 ore zilnic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here