Home Colțul camionagiilor Vine criza economică? Mii de firme de transport sunt de vânzare online

Vine criza economică? Mii de firme de transport sunt de vânzare online

355
0

La o primă vedere, pe OLX sunt peste foarte multe de firme de transport de vânzare, pentru sectorul 3.5 tone sau 40 de tone, unele cu mașini incluse, altele doar forma juridică. Întrebarea de bază este ce se întâmplă? Vine oare recesiunea, criza economică despre care se tot vorbește de peste 1 an?

Ei bine, sunt mai multe motive pentru care o firmă de transport poate fi scoasă la vânzare, nu neapărat faptul că vine vreo criză economică. În primul rând în România firmele de transport sunt înființate de foști șoferi care au lucrat într-un domeniu pe care au avut impresia că-l stăpânesc suficient de bine cât să încerce să devină și ei patroni. Din păcate realitatea nu este mereu cea pe care ne-o dorim noi și faptul că cineva a fost un șofer bun cu experiență, nu garantează și succesul unei companii înființate de acesta.

Foarte puțini sunt antreprenorii care au școală în adevăratul sens al cuvântului în acest domeniu al transporturilor. Ca să administrezi o afacere unii se duc 3 ani la facultate și 2 ani la master, nu este chiar așa de simplu să înțelegi economia la adevărata ei valoare. Toate afacerile sunt ok până în momentul în care ceva nu mai funcționează cum trebuie, atunci un antreprenor fără experiență economică nu va știi ce să facă și va fi obligat să vândă firma sau să intre în faliment.

Încă un motiv pentru miile de firme de vânzare de pe OLX este lipsa forței de muncă. Majoritatea și-au făcut firme de transport plecând de la ideea că vor da salariile mici care se vehiculează acum pe internet, iar odată porniți la drum au observat că nu prea le vine nimeni la muncă pe bani puțini, au luat contact cu celebra „criză de șoferi”, care de fapt este o criză de salarii decente doar.

Pandemia de COVID-19 ar mai putea fi unul dintre motivele pentru care acum se închid multe firme, deoarece în acea perioadă au luat naștere foarte multe firme noi, firmele vechi și-au cumpărat multe vehicule noi, s-au extins foarte mult, astfel încât să poată acoperi cererea de marfă mutată în piață. Problema e că a fost o perioadă subvenționată masiv de toate statele UE, oamenii au primit niște ajutoare în bani pe care au trebuie să le cheltuie în piață iar acum, lucrurile s-au întors la normal și pare că nu mai este nimic de muncă, pare că trecem printr-o criză când de fapt lucrurile s-au normalizat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here