Acasă Colțul camionagiilor De ce PLATA LA ORĂ nu poate fi o soluție pentru șoferul...

De ce PLATA LA ORĂ nu poate fi o soluție pentru șoferul profesionist român ACUM?

216
0
Regulamentul 561

Plata la oră a fost introdusă oarecum pe ușa din dos a Codului Muncii în urmă cu ceva timp, nicidecum cu surle și trâmbițe cum ar fi meritat de fapt. Astăzi toate calculele oficiale care se fac legate de salariul minim pe economie, aduc în discuție și remunerația orară. Astfel la 3300 RON salariul minim brut se menționează un „tarif orar” de 19.960 lei / oră pentru un program de lucru lunar de 165.333 ore.

 

Păi la un calcul simplu, un șofer care muncește 12 ore pe zi, 20 de zile pe săptămână, ar avea de primit 3300 RON brut pentru cele 8 ore lucrate normal, și să zicem că 4 ore pe zi sunt suplimentare, plătite +100%, ar mai veni 80 de ore pe lună x 2 = 160 de ore x 19,96 = 3300, ar rezulta un BRUT de 6600 RON, din care statul ar urma să ia 42.8% impozit, CAS, CASS, șoferul urmând să plece acasă după o lună în care a muncit câte 12 ore pe zi, cu 3795 RON net, bani în mână.

Desigur, dacă salariul de încadrare ar fi mult mai mare, să zicem 7000 RON, nicidecum minimul pe economie, lucrurile ar sta oarecum altfel, însă firmele de transport din România caută să plătească cât mai puține taxe la stat, nicidecum mai multe. Iar șoferii la fel, mulți cu popriri după ei, nu vor dori niciodată să plătească jumătate din totalul muncii lor la stat, ceea ce nu-i de blamat sincer.

Plata la oră o să fie o soluție pentru șoferul profesionist român atunci când taxele pe salariu vor fi undeva șa 25-30% cum sunt în străinătate, în țările civilizate din care ce să vezi, nu emigrează nimeni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.