Angajarea ca șofer începător este de multe ori o loterie atunci când vine vorba despre firmele românești pentru că din păcate, în țara asta înainte de respectul față de angajat, nu mai există respectul față de om în primul rând.
Începătorilor li se promit multe și în realitate, mulți dintre ei se trezesc după câteva luni că nu au primit tot ce aveau de primit, așa că în cele ce urmează vom vedea cele mai importante 3 întrebări pe care începătorii trebuie să le pună la angajare astfel încât să se ferească pe cât posibil de viitoare neplăceri, de firmele NESERIOASE.
3 întrebări pe care șoferii începători TREBUIE să le pună la angajare
- Se oferă act adițional pentru diurnă?
- Se folosește magnetul sau telecomanda?
- Se opresc bani pentru motorina/pagube?
Actul adițional pentru diurnă este necesar pentru ca șoferul să fie sigur de faptul că dacă a vorbit cu patronul pentru 85 de euro pe zi diurnă, la final de lună chiar atât o să primească, nu 80, nu75, nu 60 de euro. Lipsa acestui document expune șoferul începător la așa zisa țeapă cu diurna, destul de frecventă în ziua de azi din păcate.
Magnetul sau telecomanda nu trebuie să existe într-o companie serioasă. Un începător care pune această întrebare la angajare are 70% șanse să fie scos pe ușă afară în timpul interviului dar dacă se întâmplă acest lucru, este foarte bine. Magnetul nu aduce nimic bun pentru șofer, din contră, este sinonim cu munca extra pe aceiași bani. Nu mai zicem de cazurile de accidente cu victime omenești, cazuri în care șoferul se duce la închisoare fără drept de apel.
Banii opriți pentru motorină nu sunt altceva decât o cale a firmelor de a jumuli șoferul. Atât timp cât niciun producător de camioane nu oferă un consum exact, cum poate o firmă de transport să ceară un anumit consum?
Consumul este influențat foarte mult de relief, de condițiile meteo, de calitatea motorinei și firmele de transport știu foarte bine acest lucru. Așa că un începător care aude de bani opriți pentru consum, sau pentru oglinzi rupte, nu are ce să caute la o asemenea companie, a cărui obiect de activitate este jumulitul șoferilor, nu transportul în sine.