Există foarte mulți șoferi profesioniști care din păcate se plafonează în decursul carierei, întrucât sunt interesați doar de cea mai bună companie care plătește cel mai bine șoferia. Din păcate, la cum decurg lucrurile în Europa, meseria de șofer profesionist nu va mai fi niciodată una la fel de bine plătită cum a fost în trecut. De vină sunt condițiile sociale și economice din această regiune, patronii de firme de transport fiind capabili de asemenea de niște compromisuri uriașe, precum aducerea forței de muncă din Asia.
Ce rămâne de făcut în această situație pentru șoferul profesionist european? Ei bine, o recalificare nu ar strica niciodată și din fericire, există destul de multe meserii care necesită permis de conducere categoriile C, CE, care sunt mult mai bine plătite față de un simplu șofer, însă odată cu plata mai mare, vine și responsabilitatea. Adevărul este că în ziua de azi, nimeni nu o să te plătească suplimentar dacă nu aduci plusvaloare companiei.
TOP meserii mai bine plătite decât șofer profesionist dar care necesită permisul categoriile C, CE
- Macaragiu – nu pe macarale fixe, ci pe macarale mobile, pe roți, care pentru a ajunge din punctul A în punctul B, necesită ca operatorul să dețină permis de conducere valabil pentru categoria C, uneori și CE. Această meserie în lumea civilizată se plătește mult mai bine decât meseria de șofer profesionist, pentru un asemenea macaragiu salariile pornesc de obicei de la 5000 de euro net pe lună, și urcă spre 7, chiar 8 mii pentru experimentați.
- Asistență rutieră – este vorba despre celebrele camioane de recovery, care sunt chemate la intervenție atunci când un șofer profesionist a ajuns la ananghie, fiind ori în imposibilitatea de a mai înainta, ori mai rău, a fost implicat într-un accident de circulație. La Asistență Rutieră se poate discuta despre un job dificil, care necesită ca operatorul să-și pună mintea la contribuție astfel încât la final de intervenție, toată lumea să fie mulțumită.
- Ambulanță – necesită permis de conducere categoriile B, C, și atestat. Probele de admitere sunt destul de dificile și e nevoie și de condiție fizică. Salariile sunt specifice bugetarilor, adică de la 4700 RON în sus + sporuri, ore suplimentare plătite, tichete de masă de vacanță. Cert este că în ziua de azi, în România, un șofer pe ambulanță poate ajunge să câștige undeva la 10.000 de lei / lună, un salariu mai mult decât decent pentru țara în care locuim.
- Gunoieră – șoferii care lucrează pe mașina de gunoi sunt destul de bine plătiți atât în țară cât și în străinătate. Sporurile lor sunt destul de mari iar programul de lucru este de asemenea destul de avantajos, majoritatea șoferilor care lucrează pe gunoiere încep munca undeva dis de dimineață iar la ora 14 sunt gata cu tot ce înseamnă munca. Este o meserie mult mai ușoară dar care aduce după sine mai multă responsabilitate față de simplu șofer profesionist
- Agabaritice – este poate una dintre cele mai dificile meserii pe care un șofer profesionist o poate face, atât pe teritoriul României cât și în străinătate. În România șoferii se cam feresc de această meserie întrucât patronii care se ocupă cu asemenea transporturi, se cam feresc să le facă legal. Astfel, toată vina în caz de ceva, pică asupra șoferului. Este drept, și legile stupide din România împing patronii la fel de fel de escrocherii și mișmașuri.
- Cisternă ADR – deși mulți șoferi profesioniști fug de aceste transporturi, pe motiv că nu doresc să umble cu bomba în spate, în realitate se întâmplă aproximativ ca în industria aeronautică, unde avionul este de departe cel mai sigur mijloc de transport din lume la ora actuală. La fel și cu cisternele ADR, numărul de incidente rutiere în care sunt implicate este infim comparativ cu numărul de accidente în care sunt implicate camioane normale non ADR.