Există foarte multe probleme cu care se confruntă șoferii profesioniști pe meleagurile natale, România este de departe o țară europeană. Este de asemenea foarte dificil să facem un top cu cele mai mari probleme cu care aceștia se confruntă zi de zi dar nu imposibil, așa că în cele ce urmează le vom ataca pe cele mai important 5 dintre ele.
TOP 5 cele mai mari probleme cu care se confruntă șoferii profesioniști în România
- Lipsa de respect din traficul de zi cu zi. Nesimțirea este la putere în România, pe picior de egalitate cu egoismul. Dacă mai punem la socoteală și consumul de droguri sau de alcool, am putea declara drumurile din România o adevărată junglă. E foarte dificil să profesezi într-o țară plină de nesimțiți și de oameni care efectiv nu gândesc din diverse motive. Lipsa de respect din trafic convinge mulți șoferi să muncească în străinătate.
- Lipsa condițiilor umane. Nu există dușuri, nu există toalete, nu există nimic. Șoferul profesionist român este nevoit să-și facă nevoile pe stradă exact ca în Africa. România este genul de țară în care nimeni nu se gândește să creeze ceva, inclusiv condiții pentru muncă, dacă nu are ceva de câștigat. Nu mai zic de mașini de spălat pentru cei care lucrează pe țară de luni până vineri sau sâmbătă.
- Lipsa parcărilor. Parcările sunt esențiale pentru șoferii profesioniști, în special cele securizate care să le confere siguranța că nu le fură nimeni motorina până dimineața. În plus, ISCTR, instituția publică însărcinată cu verificarea timpilor de conducere și repaus a șoferilor profesioniști cam sare cu amenzile atunci când aceștia au diverse depășiri apărute din lipsa parcărilor, din lipsa locurilor securizate pentru parcare.
- Lipsa GPS-ului. Foarte dificil în România cu GPS-ul, întrucât nu prea există hărți. România a rămas în urma Europei civilizate și se pare că așa o să rămână. Pe România foarte mulți șoferi profesioniști sunt nevoiți să folosească Google Maps, care din păcate nu este o aplicație destinată camioanelor. Google Maps nu vede restricțiile de înălțime sau de tonaj, nu vede multe lucruri care ar ajuta un șofer profesionist.
- Lipsa infrastructurii. Se merge greu într-o țară fără autostrăzi. Este foarte obositor traficul din România mai ales în ideea în care trebuie respectată și limita de viteză. Limita de viteză sincer nu cred că o poate respecta nimeni atât timp cât este 50 de kilometri la oră în localitate și avem sate lângă sate de-a lungul drumurilor. Este greu să se facă și foarte mulți kilometri într-o zi de muncă folosind infrastructura românească pentru care atenție, fiecare camion trebuie să plătească anual 6000 de lei pentru a o putea folosi – rovinieta.