Home Colțul camionagiilor 3 lucruri pe care trebuie să le întrebi obligatoriu la interviul pentru...

3 lucruri pe care trebuie să le întrebi obligatoriu la interviul pentru angajarea în meseria de șofer profesionist

267
0

De cele mai multe ori, angajarea în România este un standard. O firmă face o ofertă și atât, nu se poate negocia, nu se poate cere mai mult la salariu, este un stil de operare balcanic bazat pe mentalitatea că cei care vin la muncă sunt niște sclavi, nicidecum niște parteneri, iar sclavii trebuie să accepte ce li se aruncă de la masa bogaților și cam atât.

Nu există respect față de angajat în România așa că în cele ce urmează, vom aborda câteva lucruri care trebuie întrebate la angajare în meseria de șofer profesionist astfel încât să vă puteți da seama dacă firma la care doriți să vă angajați caută sclavi sau parteneri. Va fi greu să găsiți o firmă corectă cât de cât, întrucât întreaga țara e o hoție, dar nu imposibil. Iată 3 lucruri pe care trebuie să le întrebați la interviul pentru angajare la o firmă de transport.

3 lucruri pe care trebuie să le întrebi obligatoriu la interviul pentru angajarea în meseria de șofer profesionist

  1. Se lucrează legal? Aici bineînțeles că este vorba despre folosirea magnetului, a telecomenzii, a altor carduri, a zicalei „dă-i în program că plătește firma amenda în caz de ceva”. Nu ați vrea să faceți parte dintr-o companie care forțează șoferii să riște atât de mult pentru un pumn de fise, pentru niște bani care nici măcar nu intră în contul șoferului, ci în contul firmei. Dacă nu se lucrează legal, nu aveți ce căuta la acea companie.
  2. Se plătește corect? Plata corectă ar însemna plata la oră dar din păcate așa ceva încă nu s-a implementat în România. Plata corectă înseamnă în general contract de muncă + act adițional pentru diurnă, nicidecum plata la kilometru, la zi, la lună, diurnă la kilometru cum am mai văzut și așa mai departe.
  3. Se opresc bani? Firmele românești au obiceiul să fure din banii șoferilor pe motiv că aceștia nu scot consum în normă la camioane spre exemplu, când în realitate, niciun producător de camioane nu poate da un consum exact pentru ceea ce vinde. Consumul poate fi influențat de foarte mulți factori așa că dacă auziți de norme de consum la angajare, mergeți mai departe, acolo nu este o firmă cu care vreți să aveți de-a face.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here