Completarea CMR-ului cade în sarcina șoferului atunci când situația prevede. Din păcate, completarea acestui document nu face parte din cursul pentru atestatul profesional de transport marfă CPC / CPI. Cursurile pentru atestatele profesionale în România sunt învechite și nu mai au nicio legătură cu realitatea din ziua de azi. Spre exemplu încă se învață la cursuri cum să completezi o diagramă pentru tahograful analogic când toți noii șoferi profesioniști sunt obligați de situație să lucreze cu carduri pentru tahograful digital. Școlile de șoferi prin prisma cursurilor îi pregătesc pentru niște situații cu care probabil nu se vor lovi niciodată în carieră, în loc să-i învețe cum se completează un CMR sau cum se introduc datele manuale în tahograful digital după 2 săptămâni de repaus.
Așadar, completarea CMR-ului, ca instruire, cade de cele mai multe ori în seama colegilor de muncă, a dispecerilor, a patronilor și așa mai departe. Cu toate acestea, există pe YouTube câteva tutoriale destul de bune despre completarea acestui document care poate ajuta foarte mulți începători să înțeleagă ce anume trebuie să scrie în fiecare rubrică în parte. Completarea CMR-ului corect este foarte importantă întrucât eventuale greșeli pot avea repercusiuni asupra curselor efectuate. Aveți mai jos 2 clipuri de la Daniel Cimpoeru legate de completarea CMR.