Home Colțul camionagiilor 3 motive să nu accepți plata la kilometru atunci când lucrezi ca...

3 motive să nu accepți plata la kilometru atunci când lucrezi ca șofer profesionist

191
0

Deși plata la kilometru a fost interzisă de mai bine de 15 ani prin intermediul articolului 10 din Regulamentul 561, actualizat prin Regulamentul 1054, pe OLX și pe grupurile de Facebook tot apar anunțuri de angajare în care se specifică negru pe alb faptul că șoferul va fi remunerat în funcție de distanța parcursă. Acest fapt înseamnă un singur lucru, și anume că încă mai există foarte mulți șoferi care acceptă plata la kilometru. Ei bine, astăzi vom discuta despre 3 motive pentru care plata la kilometru este de fapt dezavantajoasă și nu ar trebui acceptată de nimeni.

3 motive să nu accepți plata la kilometru atunci când lucrezi ca șofer profesionist

  1. Strici piața pentru restul șoferilor. După cum spuneam mai sus, plata la kilometru nu dispare din cauza celor care acceptă. Există multe generații de șoferi care vin din spate și care nu acceptă așa ceva, și care din păcate în funcție de zonă, sunt nevoiți să-și caute de muncă la alte firme mai îndepărtate care plătesc legal.
  2. Dacă stai nu ești plătit deși ești la muncă. Dacă roata nu se învârte, șoferul nu este plătit. Există multe cazuri în care se stă cu zilele pe parcare până se primește o cursă iar șoferul deși este la muncă, acesta nu va fi remunerat. Nu este vina șoferului că patronul nu găsește cursele pe care le dorește.
  3. Riști amenzi mari din partea ISCTR. Plata la kilometru merge mână în mână de cele mai multe ori cu magnetul, șoferii sunt ambiționați oarecum să pună magnetul pentru a face cât mai mulți kilometri, și ajung astfel să muncească foarte multe ore în plus față de cele normale din perioada zilnică de conducere.

Plata la kilometru a fost interzisă din pricina faptului că a devenit un risc pentru siguranța circulației. Șoferii se forțează să conducă cât mai mult, ilegal, și riscă să producă accidente de circulație. Deși nu toate legile venite de la UE, acest Regulament 561 are și părți bune precum acest articol 10 prin care se încearcă protejarea șoferului profesionist.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here