Home Colțul camionagiilor Comunitate 3.5 tone VS Comunitate 40 tone – Avantaje și Dezavantaje

Comunitate 3.5 tone VS Comunitate 40 tone – Avantaje și Dezavantaje

246
0

Din cele mai vechi timpuri există această polemică dacă o putem numi așa între comunitatea pe 3.5 tone și comunitatea făcută cu vehicule grele de peste 40 de tone. Care variantă este mai convenabilă și care are cele mai mult dezavantaje? Ei bine, totul se rezumă la personalitatea celor care urmează să facă această alegere.

Comunitate 3.5 tone – avantaje

  • Nu necesită nicio investiție, se poate conduce cu permisul de conducere Categoria B, nu sunt necesare atestate profesionale și nici carduri pentru tahograf (abia din 2026 tahografele ajung pe dubițe)
  • Libertate foarte multă de mișcare, nu există restricții de greutate sau de înălțime, șoferii își pot face liniștiți cumpărăturile oricând, neavând montat nici tahograf digital.
  • Șoferul nu-și prea bate capul cu arimarea mărfii, în dubițele carosate se transportă de obicei 3 paleți, în dubițele cu prelată intră de obicei 10 euro paleți.
  • Câștigurile nu sunt chiar așa mici comparativ cu sectorul 40 de tone, un șofer poate aduna un venit salarial compus din salariu + diurnă de 2000 de euro.

Comunitate 3.5 tone – dezavantaje

  • Numărul de kilometri pe care un șofer îi parcurge lunar poate să sară lejer de 25.000, ceea ce poate să fie nu doar obositor, dar la un moment dat și periculos.
  • Spațiul foarte mic din cabină, să nu uităm că un șofer care stă plecat minim 4 săptămâni pe comunitate are foarte mult bagaj pe care nu prea are unde să și-l pună într-o cabină atât de mică.

Comunitate 40 de tone  – avantaje

  • Veniturile salariale sunt cu 30% mai mari decât pe 3.5 tone, pentru cine dorește să câștige mai mult cu siguranță va conta această cifră.
  • Există tahograf montat pe camion, cu ajutorul căruia perioada zilnică de serviciu a unui șofer profesionist este limitată la 15 ore. Conducere maxim 9, respectiv 10 ore.
  • Spațiul din cabină este mult mai mare comparativ cu spațiul din interiorul unei cabine de autoutilitară de 3.5 tone, este spațiu suficient pentru bagajele a doi șoferi profesioniști dacă este vorba de echipaj.
  • Se poate conduce în echipaj soț – soție cum lucrează foarte mulți șoferi pe comunitate în ziua de azi
  • Există climă de staționare care vara face foarte mult diferența de confort

Comunitate 40 de tone – dezavantaje

  • Existența tahografului montat pe camioane face imposibilă mutarea acestora în weekend, șoferii trebuie să-și facă proviziile din timp și din păcate nu de oriunde.
  • În funcție de ansamblu, spre exemplu prelată, este foarte multă muncă fizică atunci când vine vorba despre arimarea mărfii, atât la încărcare dar și la descărcare.
  • Sunt multe locații în care șoferii sunt nevoiți să descarce și să încarce singuri camionul, lucru ce implică efort fizic destul de intens mai ales dacă este vorba despre lize manuale.
  • Posibilitatea de a încasa mult mai multe amenzi atât de circulație cât și legate de nerespectarea timpilor de conducere și repaus. Camioanele românești sunt cam vânate de controale prin vestul Europei.
  • Necesită o investiție destul de mare, de peste 1500 de euro în permisul de conducere categoria C și CE, apoi atestatele profesionale de transport marfă și ADR, urmate apoi de cardul tahograf.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here