Sau cu alte cuvinte, cât de ipocriți sunt acești oameni care ne conduc, căci la cât de parșivi sunt, rupți de realitate nu-i putem crede. 10.000 de lei salariu pe basculantă se câștigă în România extrem de rar, și atunci când se câștigă oamenii sunt munciți zi lumină, fără sporuri, fără plata orelor suplimentare, etc.
Ce uită să spună acest Ciolacu este că dacă cineva câștigă la stat 2600 de lei, în primul rând este salariul NET, în al doilea rând uită de sporurile care triplează de obicei salariul, uită să zică de plata orelor suplimentare, uită să zică de „îndemnizația de hrană”, uită să zică de tichetele de vacanță, bugetarii de ani de zile se duc în vacanțe pe banii fraierilor, și așa mai departe. Mi se pare absolut ridicol cum ajung să fie victimizați bugetarii, care de fapt au ajuns noua burghezie în România, plini de salarii mari și beneficii.
Totuși, există și posibilitatea ca acest personaj să fie complet rupt de realitate și chiar să nu cunoască ce salarii au cei care lucrează la constructori pe basculante. Discutăm despre un om pe care nu-l recomandă absolut nimic pentru funcția pe care o ocupă, un om care de zeci de ani s-a perindat numai prin instituții de stat și care habar nu are cum stă treaba la privat. Când lucrezi doar la bugetari zeci de ani la rând, de unde să mai știi de salariile de la privați? Doar din auzite și eventual vreo minciună gogonată a celor din jurul tău care să te facă pe tine să crezi ca lumea o duce bine.
În realitate, un șofer care lucrează la o firmă de construcții pe basculantă câștigă uneori chiar și 3000 de lei NET, mai ales în zonele defavorizate unde nu sunt locuri de muncă. Patronii profită la maxim de acest aspect pe care Ciolacul îl omite din vedere. Profită de faptul că ei „dau de muncă la oameni” și astfel șoferii nu sunt nevoiți să plece pe comunitate sau ceva de genul, le oferă posibilitatea să stea seară de seară acasă alături de familie. Un șantaj emoțional mai bine zis. Cam asta este realitatea în zona privată, salariile nu sar aproape niciodată de 5-6000 de lei.