Munca de șofer pe comunitate poate să fie pentru mulți nu doar o meserie, un stil de viață, dar și o modalitate de a scăpa oarecum de sărăcie. Discutăm despre o muncă remunerată mult peste media din România, dar care vine însă la pachet și cu foarte multe sacrificii. Munca pe comunitate este de fapt mai mult un stil de viață, și este remunerată în funcție de categoria de vehicul cu care lucrezi: 3.5 T, 7.5T, 40T, ADR, Agabaritice.
Cât se câștigă în medie pe comunitate în funcție de vehicul – 3.5 T, 7.5T, 40T, ADR, Agabaritice
În sectorul 3.5 tone, veniturile salariale încep de la 60 de euro / zi, inclusiv salariul pe țară. Din păcate cam așa se plătesc toate muncile pe comunitate, cu salariul minim pe economie în contractul individual de muncă și diurnă. Sectorul 3.5 tone este oarecum cel mai intensiv, aici se fac în medie și peste 6000 de kilometri pe săptămână.
De la 7.5 tone încep să apară tahografele, deci discutăm despre o muncă un pic mai lejeră decât cea de pe 3.5 tone. Veniturile salariale în acest caz urcă până în jurul sumei de 2400 euro / lună. Este o muncă mai bine plătită decât cea de pe 3.5 tone dar și una mult mai responsabilă, compania fiind pasibilă de mult mai multe amenzi, la fel și șoferul.
Pe 40 de tone, lucrurile stau și mai bine din punct de vedere al venitului salarial, o medie am putea pune undeva la 3000 de euro / lună, formată de asemenea din salariul pe țară și diurnă. Toate firmele de transport care fac comunitate au implementat acest sistem de remunerare, din păcate. Plata la oră este un subiect încă TABU în acest sector.
ADR și agabaritice sunt de departe cele mai bine plătite meserii pentru șoferii profesioniști de pe comunitate, veniturile salariale ajung la 3500 de euro pe lună. Singurul domeniu care depășește acest sector rămâne transportorul auto, dar acolo discutăm despre o altfel de muncă și este normal ca oamenii să primească la firmele serioase și 5000 de euro/lună.