Există multe avantaje pe care România le-a primit atunci când a aderat la Uniunea Europeană, inclusiv dreptul la muncă pe teritoriul altor state fără să mai fie necesară viza. Există însă foarte multe lucruri care ar fi trebuit puse la punct și care au rămas așa, în coadă de pește, din cauza faptului că nu a avut nimeni interesul să le rezolve. Unul dintre aceste lucruri este ITP-ul (Inspecția Tehnică Periodică) efectuate de autovehicule, care se pare că dacă este efectuată într-o țară membră UE, nu este valabil în România. Așadar, dacă ai o mașină înmatriculată în România, ITP-ul făcut în Germania nu este recunoscut pe teritoriul României, nici cel efectuat în Franța, Spania, Olanda, etc…
Este oarecum un paradox ce se petrece, întrucât știm cu toții că ITP-ul în România se fraudează la greu, milioane de epave primesc anual drept de circulație în România deși în țări străine n-ar primi niciodată. De ce să nu fie bun un ITP făcut în Franța sau în Germania spre exemplu, țări în care nu merge nimic fraudat, țări cu standarde tehnice mult mai ridicate decât România? Aș înțelege temerea autorităților pentru ITP-urile făcute în Africa sau Rusia unde știm cu toții că avem de-a face cu o corupție de 10 ori mai mare în România, dar să nu fie bune ITP-urile germane și franceze?
La o primă analiză, pare să fie o lege făcută să mențină banii în interiorul României. De ce să te duci să dai banii la bulgari, la francezi sau la nemți în timp ce bugetul de stat nu mai are nimic de jumulit? Ar mai fi și varianta conform căreia nu s-a ocupat nimeni de această speță pentru că nu a avut nimic de câștigat, când vreodată s-au făcut lucruri în România fără parandărăt, ori fără ca inițiatorii să aibă ceva de câștigat? Suntem în UE de ani de zile și încă nu suntem aliniați cu nimic…