Munca în echipaj poate să aducă niște avantaje financiare destul de mari dar poate în același timp să devină o muncă total neproductivă.
De cele mai multe ori, munca în echipaj este folosită de firmele de transport foarte mari pentru a angaja șoferi profesioniști începători, însă există și situații în care șoferii cu experiență preferă să lucreze în echipaj și vom vedea în cele ce urmează câteva situații.
Când este munca în echipaj avantajoasă pentru un șofer profesionist și când nu?
Munca de șofer profesionist este avantajoasă în două cazuri. În primul rând avem cuplurile soț-soție, care profită de acest tip de lucru pentru a strânge mai mulți bani. Dacă singur pe cabină se plătește în general cam 3000 de euro pe comunitate, în echipaj cuplurile pot aduna până la 6000 de euro în fiecare lună.
Desigur, foarte multe firme de transport oferă sub 6000 de euro pe cabină deși șoferilor care lucrează singuri pe oferă poate mai mult de 3000 de euro, întrucât așa s-a creat sistemul de ani de zile.
Transportatorii vin cu mentalitatea conform căreia ajută de fapt cuplurile și din această cauză, că le fac un favor angajându-le acestea merită mai puțini bani. Total eronat, cuplurile fac mult mai mulți kilometri pe lună decât un camion cu un singur șofer, deci din punct de vedere al muncii prestate, nu există dezavantaje pentru firmă.
Al doilea caz în care munca în echipaj mai este avantajoasă se referă la cuplurile de prieteni care s-au obișnuit în echipaj. Deși salariile sunt mai mici în aceste cazuri, iar programul de lucru mai lung, cei cărora nu le place singurătatea pot vedea munca în echipaj destul de avantajoasă atunci când au cu cine schimba o vorbă.
Munca de șofer profesionist în echipaj nu este avantajoasă atunci când ești începător. Cu toate că „ți se oferă formare gratuită”, nu o să primești altceva decât ocazia să muncești 21 de ore pe zi, căci atât este perioada zilnică de serviciu pentru echipaje, alături de un salariu mult mai mic. Companiile oferă șoferilor începători undeva la 2000 de euro / lună cu toate că aceștia fac același număr de kilometri pe care-i fac titularii.