Șoferii profesioniști începători sunt oarecum nevoiți să treacă prin Furcile Caudine atunci când trebuie să-și caute primul loc de muncă.
Din ce cauză? Ei bine, există două tipuri de firme care angajează șoferi începători: firmele care vor efectiv să-i discrimineze la angajare din punct de vedere salarial și firmele care vor efectiv să-i facă să comită tot felul de ilegalități, exploatând lipsa lor de cunoștințe din domeniul transporturilor.
Există totuși 6 întrebări pe care șoferii profesioniști începători le pot pune la angajare astfel încât să fie siguri de faptul că nimeni nu-și va bate joc de ei, nimeni nu le va trage țepe cu banii atunci când o să fie ziua de salariu. Iată TOP 6 întrebări care pot ajuta șoferii începători să-și găsească o firmă serioasă.
Interviu angajare șofer profesionist începător – 6 întrebări sfinte
- Se lucrează legal sau șoferii sunt împinși de la spate să folosească magnet, maimuță ori al doilea card? Aceasta este întrebare care va face diferența între un șofer angajat și un șofer scos pe ușă afară, pe motiv că „nu corespunde standardelor companiei”. Firmele de transport din România sunt suficient de jegoase încât să încerce să jignească potențialii angajați atunci când aceștia vor pune întrebări incomode la interviu. Dacă la această întrebare compania de transport consideră că șoferul nu corespunde, este clar că acolo se practică anumite ilegalități care din păcate, pot băga efectiv șoferii profesioniști la închisoare în cel mai fericit caz.
- Diurna stabilită la interviul de angajare o să se regăsească stipulată în contractul individual de muncă? Este foarte important ca cele stabilite la interviul pentru angajare să se regăsească negru pe alb, în contractul individual de muncă sau în actele adiționale. Pentru cuantumul diurnei, firmele românești au obiceiul să facă un act adițional la contractul de muncă în care este stipulată valoarea diurnei. Cu toate că plata cu diurna nu este ceva legal nicăieri în lume, în România este tolerată și a ajuns din păcate o normalitate pentru șoferii care lucrează pe comunitate. Dacă tot se stă plecat cu lunile, șoferii trebuie să se asigure că înțelegerea inițială este respectată iar acest lucru devine certitudine dacă există act adițional pentru diurnă.
- În cazul în care șoferul nu este mulțumit de companie, își va primi banii pe ultima lună lucrată? În România din păcate, opritul banilor pentru ultima lună lucrată la companiile de transport a devenit o normalitate. Aproape toate firmele fură efectiv banii șoferilor care pleacă la mai bine, pe ultima lună lucrată. De ce se întâmplă acest lucru? Ei bine, pentru că legile sunt un rahat în România, cu moț, în timp ce instituțiile de control ale statului sunt corupte până în măduva oaselor. Companiile care au obiceiul să fure acești bani vor răspunde evaziv la această întrebare în cadrul interviului pentru angajare.
- Care sunt țările tranzitate și unde se efectuează de obicei repausul săptămânal normal / redus? O întrebare care trebuie neapărat adresată, pentru că în ziua de azi siguranța șoferilor profesioniști este pusă în pericol. Șoferii profesioniști începători trebuie să se ferească de țări precum Marea Britanie, Franța, eventual și Spania pe alocuri, unde nivelul de crimă organizată a atins apogeul în ultimii 10 ani. Dacă weekend-urile sunt petrecute în aceste țări pe fie unde, nu este o firmă recomandată începătorilor.
- Care este ponderea curselor care trebuie efectuate pe timpul nopții? Munca pe timp de noapte este foarte dificilă și patronii firmelor de transport din România evită să menționeze acest lucru, respectiv dacă cursele sunt preponderent de noapte. Evident, în România la firmele românești nu există sporuri de noapte sub nicio formă. Munca pe timpul nopții este foarte obositoare iar șoferii profesioniști începători nu sunt bufnițe. Aceștia au nevoie de noapte pentru a se putea odihni cum trebuie.
- Se opresc bani din venitul salarial pentru consum exagerat de motorină sau pentru daune neintenționate? Aproape toate firmele de transport din România găsesc tot felul de mișmașuri prin intermediul cărora să jumulească bani din veniturile salariale ale șoferilor angajați. De ce fac cest lucru? Pentru că din transport este greu să mai faci profit, e mult mai simplu să jumulești salariile unor oameni care nu se pot apăra. În România nu mai există sindicate pentru șoferii profesioniști iar instituțiile publice de control sunt corupte până în măduva oaselor. Șoferii începători trebuie să întrebe dacă o să li se oprească bani din salariul pentru consum exagerat de motorină sau pentru daune neintenționate apărute în câmpul muncii.
Acestea sunt cele mai importante 6 întrebări pe care dacă un șofer profesionist începător le pune la angajare în cadrul interviului, își va putea da seama foarte clar dacă are de-a face cu o companie serioasă sau cu o companie care are drept scop jumulitul șoferilor de bani.