Home Colțul camionagiilor Cine este vinovat pentru salariul minim pe economie?

Cine este vinovat pentru salariul minim pe economie?

249
0

După cum știm, șoferii profesioniști calificați cu atestate de transport marfă în această meserie, sunt încadrați de cele mai multe ori cu salariul minim pe economie.

Întrebarea de bază este cine-i de vină pentru această anomalie? Și o putem oare considera anomalie din moment ce și în alte țări din UE este exact aceeași poveste? Ei bine, lucrurile trebuie nuanțate puțin.

Într-adevăr deși există și alte țări din UE care plătesc șoferii profesioniști cu minimul pe economie, discutăm despre un cu totul alt nivel de salarizare. Avem plata la oră și un salariu mult mai mare decât diurna.

În România salariul este de 600 de euro pe lună în vreme ce diurna ajunge la 2400 de euro pentru șoferii profesioniști care lucrează pe comunitate. Este o anomalie care nu mai există în nicio țară membră UE.

Întrebarea de bază este cine este de vină pentru acest sistem de salarizare jignitor pentru o categorie muncitorească mai mult decât calificată?

Deși în mediul online se dă vina pe șoferul profesionist care acceptă aceste condiții, în realitate lucrurile stau puțin altfel. Din moment ce transportatorii nu negociază nimic, e imposibil să găsești o firmă care să ofere o salarizare corectă.

Lipsa grupelor de muncă

În realitate, vina este a statului român care a eliminat grupele de muncă. Meseria de șofer profesionist este una destul de periculoasă și merita să fie încadrat într-o grupă de risc ridicată.

Evident, cu tot mai mulți politicieni care și-au deschis firme de transport, ori au devenit acționari, cu lobby-uri tot mai șpăgalnice făcute pe la Parlament de către marile firme de transport, nu a existat de-a lungul timpului nici măcar încropirea unei legi asemenea legii care s-a dat mai demult pentru cei din domeniul construcțiilor, lege care reducea nivelul de taxare a salariilor destul de mult.

Suprataxarea salariilor

Trebuie să spunem și faptul că multe firme dau salariul minim pe economie și din cauza nivelului foarte ridicat de jupuială a salariilor, în România, 42.5% din salariu se duce către statul român sub formă de impozit și contribuții.

Până la urmă cine și-ar dori să angajeze în firmă doi oameni dintre care doar unul să muncească, celălalt doar să primească?

Voi cine credeți că este vinovat pentru salariile mici din transporturile din România?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here