Home Editorial Piese auto din dezmembrări? Iată ce trebuie să iei in calcul atunci...

Piese auto din dezmembrări? Iată ce trebuie să iei in calcul atunci când vrei să le cumperi

4140
3
dezmembrari

Știm cu toții ce înseamnă să fii român și să ai o mașina de întreținut. Există piese auto precum plăcuțe de frână, amortizoare, role, curele de distribuție, consumabile cu alte cuvinte care nu se pot cumpăra la mâna a doua. Însă ce faci atunci cand te trezești cu mașina lovită în parcare și nu ai CASCO, mașina fiind prea veche sa o mai poți asigura cu CASCO sau chiar dacă s-ar încadra, nu ți-ai permite financiar?

Ce faci atunci cand se întâmplă să provoci chiar tu un accident și e nevoie de aripi, faruri, radiatoare și câte și mai câte? Să nu mai zic de situațiile în care se defecteaza piese precum pompa de injecție, chiulasa, electromotorul, alternatorul… Discutăm despre piese care trec lejer pragul celor 1000 de lei, iar când tu lucrezi pe 800 de lei/luna, e clar că nu îți permiți să dai 1500 de lei pe un alternator nou.

Sunt multe situații în care centrele de dezmembrări sunt foarte utile unui popor ca al nostru. Nu ne lăfăim în bani și prețurile unor piese sunt inaccesibile chiar și celor care lucrează în străinătate. De exemplu, o pompă de injecție sau o turbină nouă sunt piese care sar de 1000 de euro, poate și ceva injectoare. De la dezmembrări le iei de multe ori la 10% din prețul real al pieselor noi.

De exemplu, o pompă de injecție pentru un Renault Scenic 1.9 dTi costă peste 4000 de lei nouă, iar de la dezmembrări costă cam 100 de euro in funcție de centru. La fel și turbina, cele mai importante piese ale unei mașini diesel. Iată că aceste centre de dezmembrări îți permit să cumperi la mâna a doua, cu 200 euro, piese pe care in mod normal ai fi nevoit sa le cumperi noi cu peste 2000 de euro.

Ce trebuie să știi despre piesele auto provenite din dezmembrări

  • Nu există garanție. Poți să cumperi un alternator care să te țină doua zile. Nu ai de unde să știi în ce stare este piesa respectivă. La geamuri, piese de caroserie precum aripi sau bare de protecție, piese de interior precum scaune sau piese din bord nu e problemă, se văd… Însă atunci când cumperi motoare, electromotoare, alternatoare, turbine, pompe de injecție, nu prea ai de unde să îți dai seama de uzură de cât dacă te apuci să le desfaci acolo pe loc, ceea ce nu e posibil. Nu te va lăsa nimeni să desfaci alternatoare sau pompe de injecție acolo… Cunosc persoane care au schimbat electromotoarele ca pe ciorapi.
  • Nu contează doar marca, modelul și anul de fabricație. Dacă vrei să cumperi o piesă 100% compatibilă cu mașina ta trebuie să ții cont și de detalii minore precum existența instalației de aer condiționat pentru că de exemplu, alternatoarele de pe mașinile cu AC nu se potrivesc pe mașinile fără AC pentru că sunt altfel prinse în angrenajele motorului, sunt suporți diferiți din cauza aranjamentelor diferite, chiar dacă mașina este același an și același motor, model cu a ta.
  • Motoarele identice pe modele diferite oferă compatibilitate sporită. De exemplu luați motorul de la Renault, 1.9 dTi. Există pe o gamă variată de modele: Scenic, Megane, Clio, Laguna, exact cum exisă versiunea dCI în ziua de azi. Astfel, există foarte multe piese compatibile. Puteți lua o chiulasa de pe orice model atâta timp cât este 1.9 dTi. Puteți avea Scenic și lua chiulasa de pe un motor de Laguna dacă este același tip de motorizare. Așadar, nu sunteți limitați la un singur model auto atunci când aveți nevoie de o piesă.
  • Multe centre de dezmembrări accepta retururi. În cazul în care piesele nu se potrivesc sau nu sunt compatibile din anumite motive, ori nefuncționale (se poate întâmpla să fie și nefuncționale pentru că nu prea stă nimeni să le probeze pe toate), multe centre de dezmembrări accepta retururi. Le duceți înapoi în timpul stabilit de comun acord (nu după 2 luni) și vi se returnează banii ori primiți piesa potrivită. De obicei au pansoane cu care își marchează piesele ca să știe că sunt de la ei atunci când se vrea ceva retur.

Cam acestea ar fi cele mai importante aspecte legate de piesele auto provenite din dezmembrări. În unele cazuri, aceste centre pot să vă salveze de la niște achiziții destul de costisitoare, însă pot sa fie și o adevărata ruleta ruseasca prin intermediul careia nu ești niciodata sigur de ceea ce cumperi. De asemenea, e o adevărată bătaie de cap sa cumperi o piesa 100% compatibilă din prima, de cele mai multe ori este necesar sa le schimbi din cauza incompatibilității, survenită din cauza proastei etichetări din centre sau  necunoașterea propriului autovehicul.

 

3 COMMENTS

  1. […] Povesteam într-un articol trecut faptul ca într-o noapte, o pisică s-a ascuns de câini după roata mea din dreapta iar aceștia ca să o convingă să iasă de acolo, au început să rupă la propriu aripa. De fapt cred că se observă colții și în pozele de mai sus. Am încercat să fac o cârpeală cu Poxipol, dar nu ține. E nevoie de alta noua sau din dezmembrări. […]

  2. Singurele piese care merita luate din second-uri sunt cele de natura estetica sau care nu afecteaza functionarea masinii.
    Stiu cazuri in care s-au luat inclusiv placute de frana, atat de disperati erau proprietarii. Sau zgarciti. Sau prosti. Una din astea…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here