SHARE

Deși cu toții ne dorim mașini cât mai noi sau cât mai scumpe, de cele mai multe ori investiția într-o mașină mai scumpă de 3000 de euro nu este o idee deloc bună.

Există cel puțin 5 motive pentru care nu ar trebui niciodată să cumpărați mașini mai scumpe de 3000 de euro, motive pe care le vom enumera în cele ce urmează și bineînțeles, dăm la o parte motivul cum că indiferent de marcă, an de fabricație ori valoare, toate mașinile fac același lucru și anume te duc din A în B.

În România contemporană nu se poate vorbi despre rațiune în domeniul achiziției autovehiculelor, așa că nu putem să aducem în discuție inutilitatea confortului și a luxului, a sutelor de cai putere în țara fără autostrăzi, a mașinilor de 4 tone în orașe sufocate de aglomerație, etc… Deci, doar motive practice vom avea în vedere, motive de care ne-am lovit cu toții în anii frumoși de șoferie pe care îi avem la activ.

5 motive să nu cumperi niciodată o mașină mai scumpă de 3000 de euro

  • O vei găsi lovită în parcare. Pe lângă faptul că te va costa o avere reparația dacă cel care o lovește pleacă pur și simplu, cum se întâmplă de altfel în 90% din cazuri, o să te simți destul de dezamăgit. Cei care au mașini scumpe țin destul de mult la ele și să o găsești făcută praf în parcare nu e cel mai plăcut sentiment. Aceste evenimente parcă rup o bucățică din tine și sunt în stare să te bage în depresie.
  • O vei găsi vandalizată de țigani, golani sau animale. În România, din cauza nivelului foarte slab de educație, există tineri care se distrează distrugând munca altora. De asemenea, există animale precum câinii fără stăpân ce pot pur și simplu să rupă bucăți din mașină și asta se întâmplă destul de des. Atunci, ce rost are să mai ai mașină frumoasă dacă mereu trebuie să o repari din diverse cauze colaterale? Mașina ta o să ajungă în câțiva ani precum izmenele săracului: cârpite pe toate părțile.
  • O vei găsi furată la bucată. Te vei trezi cu bara, oglinzile sau chiar roțile furate de hoți. Mie mi-au furat oglinzile de la un Fiat, unui prieten i-au furat bara din față de la un Opel, unui director de instituție din Severin i-au furat hoții roțile, omul și-a găsit dimineața mașina cocoțată pe bolțari și lemne. Apoi, din nou te vei simți ca ultimul om, dezamăgit de faptul că cineva și-a bătut joc de mașina la care ții destul de mult. Cheltuieli destul de mari, din nou… Hoții nu vor fi niciodată prinși. Pagubă.
  • Nu ai unde să o repari. Mecanicii din service-urile din România sunt foști spălători auto ridicați la rangul de mecanici în momentul în care patronul spălătoriei cu pricina a deschis alături și un service de mecanică rapidă, un schimb ulei, etc. Nu există mecanici adevărați în România care să se priceapă la mașini moderne, ce au multă tehnologie înglobată. Mașinile noi, scumpe, nu se repară cu ciocanul și levierul…
  • Nu există centre de dezmembrări care să aibă de furnizat piese pentru autovehicule mai noi de 2005 – 2006. Dacă ai o mașină din 2012 va fi un adevărat calvar să găsești piese pentru ea în caz de accident. Vei fi nevoit să le cumperi noi, iar piesele noi știm cu toții că vor costa o grămadă de bani. Mizez pe dezmembrări în cazul mașinilor noi atunci când vine vorba de elemente de caroserie pentru că nu există diferență de calitate.

Evident, să ai mașină în România este un adevărat calvar. Eu unul pur și simplu nu doresc să cumpăr o mașină mai scumpă de 3000 de euro în situația în care poate să vină o proastă în parcare și să bage în marșarier în loc să bage într-a-ntâia, nu vreau să am mașină scumpă deși îmi permit una atâta timp cât haitele de câinii vagabonzi mușcă din aripă din cauza pisicilor ascunse pe la roți, nu vreau să am mașină scumpă și să mă trezesc că-mi fură țiganii oglinzile noaptea. De ce să am atâtea griji?

De ce să investesc emoții și bani într-o mașină frumoasă atâta timp cât inevitabil un cetățean nemernic al acestei țări își va bate joc de munca mea la un moment dat. România nu este o țară civilizată, e o sălbăticie iar în sălbăticie nu merită investit.  Mai bine o mașină ieftină, veche, pe care să o poată repara orice „Nea’” făcut mecanic la apelul bocancilor, pentru care găsești piese rapid și ieftin la dezmembrări.

Articole Asemănătoare

Cât de des cumpărăm anvelope pentru remorci? Anvelopele pentru remorci sunt lăsate de izbeliște în România, ca orice alt tip de anvelopă de altfel. Noi nu prea avem noțiunea siguranței atunci când vine vorba despre mașina personală, ce să mai zicem despre o remorcă banală? D...
3 tipuri de mașini de care trebuie să stai departe dacă vrei să dormi ... Dacă ești în căutarea unui autoturism și ai de gând să cumperi ceva second hand ieftin, adică până în 2000 sau 3000 de euro, există 3 tipuri de mașini foarte răspândite în această categorie de preț de care trebuie să stai cât mai ...
Cum alegi mașina perfectă pentru buzunarele tale În ultimele luni înmatriculările de mașini second hand s-au triplat din cauza faptului că timbrul de mediu, acea taxă ridicolă pe care eram nevoiți să o plătim la înmatricularea autovehiculelor, a fost eliminată din legislație. Mu...
3 motive să nu recuperezi taxa după ce înscrii mașina Timbrul de mediu, taxa auto, taxa pe poluare sunt dovada clară că oamenii pe care i-am votat să ne facă viața mai bună își bat joc de joi, de cetățenii cu drept de vot. Nicăieri în lumea asta nu mai există o taxă care poate depăși...
Au scăzut înmatriculările de rable, au crescut achizițiile de autoturi... Conform statisticelor DRPCIV, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, înmatriculările de autovehicule noi au crescut cu 42,33%, în timp ce raportat la aceeași lună mai a anului 2017, înmatriculările de autoturisme second h...

4 COMMENTS

  1. Hai ca e cam trasa de par. Nu stiu la ce service-uri mergi tu, dar eu cunosc mecanici care-s ingineri de meserie, oameni cu experienta, service plin de masini atat vechi cat si de ultima generatie. Daca te duci la “nea Ilie” din spatele blocului, cred si eu. Nu zic reprezentanta, ca aia sunt niste hoti, dar sunt service-uri decente cu oameni capabili. Eu merg la acelasi mecanic de 5 ani de zile.
    Iar cat despre piese, eu am o masina veche dar un model extrem de rar. (cred ca sunt sub 100 in Romania). cu toate astea, piese se gasesc mereu. Si tot timpul am pus noi, de la dezmembrari nu se merita sa iei nimic.

  2. Am fost la reprezentanță, mi-au reparat mașina excelent, merge foarte bine. Am fost la un alt atelier auto pentru un schimb de ulei și că frânele merg neuniform unde au constatat că o piesa pusă de reprezentanță nu era bine fixată/nu era mărimea bună.

    Oricum, frânele tot ciudat merg, nimeni nu le-a reparat. Și așa mai departe. Nu există un atelier unde să-ți facă o analiză și să-ți dea un raport pe n coli A4.

    Apoi România e un loc tare bizar. Se conduce agresiv, dar sunt foarte puține accidente. Toată lumea trece la mustață de alte mașini, frânează în ultima clipă, etc. însă la finalul zilei tot întregi (mai puțin ghinionistul zilei) ajung toți acasă.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.