În momentul în care o să încerci să vinzi mașina, vei da nas în nas cu realitatea românească: nimeni, absolut nimeni nu va veni cu gândul să vadă întâi mașina apoi, eventual nemulțumit de unele defecte, să înceapă o negociere. Nu, în România negocierea începe direct de la telefon, eventual prin SMS sau e-mail înainte ca oamenii să vadă mașina cu pricina.

De ce se procedează în acest mod? Păi pentru că suntem o țară în care mașina face omul, nu haina. Românii întotdeauna încearcă să cumpere mașini mai scumpe de cât își permit și de cât pot întreține. Dacă te uiți pe stradă e plin de posesori de Audi A6, BMW X5, BMW X6 care stau cu părinții într-o garsonieră sau într-un apartament cu 2 camere…

Din cauza faptului că unii oameni doresc mereu mașini mai scumpe de cât își permit, apare țigănia cu negocierea. Îndrăznesc să numesc negocierea țigănie în România din două motive:

  1. Se începe negocierea înainte să se vadă mașina, direct la telefon sau pe net
  2. Unii au impresia că preț negociabil înseamnă jumătate din valoarea mașinii

De ce vor unii să negocieze jumătate din prețul unei mașini? Păi vă povesteam mai devreme că românii nu-și doresc niciodată mașini pe care și le permit. Nu, ei mereu or să vrea mașini scumpe pentru care de fapt nu au bani. Apoi, mai există problema prostiei.

Țara este arhiplină de proști care au impresia că le știu pe toate. Acești Guru ai pieței second hand auto, știu ei că un Polo din 2001 nu face 1500 euro, ci maxim 1000, înscris, cu AC, întreținut. Tu ca proprietar habar nu ai, ei știu prețurile. Într-adevăr, unii vin cu negocieri de-astea nesimțite șmecherește ca să păcălească proprietarul, însă sunt mai mulți care sunt proști de dau în gropi și au impresia că le cunosc pe toate.

Ce ar trebui să însemne preț negociabil?

Un preț negociabil ar trebui să însemne maxim 2-300 de euro în ideea în care cel care vinde are o mașină, nu o troacă iar cel care cumpără este om cu bun simț, nu un chilipirgiu sau o sărăcie de om care vrea un bun pe care nu și-l permite.

Prețul negociabil se stabilește în baza unor lucruri nemulțumitoare ce în poze nu apar sau cu care viitorul proprietar nu este de acord și nu le poate schimba fără să plătească niște bani pe undeva. De asemenea în cazul în care se constată anumite defecțiuni prețul se mai poate negocia.

Prețul se negociază la fața locului, nu prin telefon iar negocierea nu reprezintă 50% din preț, uneori mai mult. Nu există „Îți ofer 1000 de euro”, trimis prin SMS când omul cere 2000 de euro pe mașina lui. Asta e țigănie, e bătaie de joc cu alte cuvinte… Foarte mulți care au ales să-și vândă mașinile și-au blestemat zilele din cauza specimenelor care vor cât mai ieftin, la jumătate de preț dacă s-ar putea.

Cam asta înseamnă preț negociabil.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.