Este rentabil să înscrii o mașină veche și ieftinăSă zicem că ai văzut pe net o mașină adusă din străinătate, fabricație 1997, motor 1.6 benzină pentru care vânzătorul cere 600 de euro. Cred că foarte mulți dintre voi v-ați pus măcar o dată întrebarea dacă merită cumpărată? Ei bine, NU. Mașinile vechi Euro 2 nu merită înscrise nici dacă le primești gratis de la cineva, întrucât taxele de înscriere sunt foarte mari. Dar cât costă efectiv înscrierea unei mașini pe care ai dat să zicem 500, poate 600 de euro.

Cât costă înmatricularea unei mașini mai vechi de 16 ani, Euro 2

  1. Timbrul de mediu. Chiar dacă a fost declarat o hoție de Europa, se plătește în continuare. Pentru o mașină cu motor 1.6 benzină, Euro 2, vei plăti un timbru de mediu în valoare de 630 euro. Da, mai mult decât ai dat pe mașina în sine. Dacă discutăm despre un 1.9 diesel, atunci taxa urcă până la 1200 euro. La Euro 2 e foarte simplu de calculat taxa întrucât nu sunt necesare cotele de emisii CO2. (+600 euro taxa).
  2. R.A.R. La R.A.R. vei mai da peste 100 de euro. Va trebui să-ți faci programare pe net sau la telefon. R.A.R.-ul este primul pas în înmatricularea unei mașini. (+100 euro)
  3. Asigurarea RCA. Pentru a putea înscrie definitiv o mașină în România, va trebui să faci o asigurare pe minim 6 luni. Evident, vei face pe 1 an și vei mai da aproximativ 1000 RON, în funcție de capacitatea cilindrică. (+200 euro).
  4. Dosarul de înmatriculare. Vei avea de plătit numerele negre, certificatul de înmatriculare, taxe pentru biroul de copiat acte dacă vei apela la așa ceva. Aici va trebui să mai scoți din buzunar vreo 200 de lei. Mai pui 100 de lei pentru traducerea actelor. (65 euro).

TOTAL: 600 euro mașina + 600 euro taxa + 100 RAR-ul, +200 asigurarea + 65 diverse = 1565 EURO. Iată cum pentru a înmatricula o mașină foarte ieftină, de 600 de euro ești nevoit să plătești taxe de 965 euro, 150% din valoarea mașinii. Acestea fiind spuse, e clar că nu e rentabil să înscrii o mașină pe care o cumperi cu mai puțin de 1000 de euro și este Euro 2. Poate de la Euro 3 și 4 în sus să fie ceva mai avantajos dar nu prea cred că veți găsi așa ieftine mașinile Euro 4. Mașinile vechi sunt rentabile doar dacă sunt deja înscrise și nu au taxa recuperată.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.