SHARE

Întreținerea unei mașini este costisitoare, indiferent de marcă sau de model atât timp cât comparăm cu nivelul de cumpărare al românului ce trăiește din salariul minim pe economie. Dacă te bate gândul să cumperi o mașină second hand dar nu știi cam ce înseamnă întreținerea ei, stai pe aproape și te vei lămuri cu acest articol. Vom discuta despre operațiunile de întreținere elementară și de eventualele defecțiuni des întâlnite la mașinile din România.

Ce înseamnă întreținere de baza pentru o mașina?

  1. Schimbul de ulei. Schimbul de ulei trebuie făcut cam pe la 10.000 de kilometri și din păcate puțini sunt românii care respectă această indicație. Un schimb de ulei costă cam 200 de RON și cine ține la mașina lui îl face o dată pe an chiar dacă nu a făcut cei 10.000 de kilometri pentru că uleiul își pierde proprietățile în timp și nu mai protejează motorul. Așa apare uzura prematură.
  2. Schimbul distribuției. Distribuția în schimb, spre deosebire de schimbul de ulei, este genul de operațiune mult mai costisitoare dar care se face la un interval de timp ceva mai mare. În mod normal, într-o societate serioasă, distribuția se schimbă pe la 40.000 de kilometri, preventiv.
  3. Geometria roților. Unghiul de fugă este cel care asigură revenirea volanului în poziția inițială după ce se ia un viraj. Pe lângă acesta, mai sunt câteva unghiuri ce trebuie reglate periodic astfel încât mașina să nu tragă stânga sau dreapta sau să nu se consume cauciucul incorect, roțile trebuie echilibrate, etc.
  4. Înlocuirea articulațiilor. Pentru că România este genul de țară în care nu numai că nu există autostrăzi, nu există nici măcar drumuri practicabile, tot ce înseamnă bucși, pivoți, brațe, bielete, vor necesita o înlocuire în momentul în care cedează și la ce drumuri avem vor ceda cam o dată la 2 – 3 ani. Când înlocuiți articulațiile, optați pentru piese de calitate.
  5. Bateria. Bateria are obiceiul să cedeze când afară dă frigul și sunt sigur că mulți dintre voi veți înjurat măcar o dată această piesă pentru că mai ales la mașinile diesel, este destul de scumpă. Pentru o mașină diesel, o baterie Varta sau Bosch costă cam 350 – 400 RON. Dacă o cumperi nouă, o să te țină cam 3 ani, așa că nu-ți face iluzii, vei schimba multe baterii în viața ta de șofer.
  6. Antigelul. Antigenul este lichidul care împiedică înghețarea apei în motor atunci când temperatura scade sub 0 grade Celsius. Mare atenție cu acest lichid pentru că dacă nu este corespunzător, se poate sparge blocul motor. Vara de exemplu poate mai completați apă, poate suferiți o avarie și din nou, completați cu apă. Nu uitați de aceste completări iarna înturcât concentrația de antigel va fi foarte slabă. De asemenea, chiar dacă mașina nu pierde lichid, antigelul își pierde proprietățile și sfatul meu este să-l înlocuiți o dată la 2 ani complet din instalație.

Care sunt cheltuielile suplimentare la care trebuie să te aștepți?

Pe lângă cheltuielile pe care le veți face cu întreținerea de bază, va trebui să aveți bani puși deoparte pentru eventuale defecțiuni apărute din senin sau pentru eventuale accidente. Printre cele mai celebre cheltuieli suplimentare sunt cele legate de schimbarea bujiilor și a fișelor pentru bujii, a injectoarelor și a pompelor de injecție în cazul mașinilor pe motorină (din dezmembrări evident), a pompei de benzină pentru mașinile care folosesc un asemenea carburant.

Articole Asemănătoare

Curs de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C... Pentru că au fost vreo câțiva care mi-au cerut cursul de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C, am zis să îl public aici pe site astfel încât să aveți cu toții acces la el fără să vă mai trimit eu nimic. Am...
Cum îți dai seama dacă cel de la care urmează să cumperi o mașină este... Seriozitatea în România este pe cale de dispariție. Probabil a observat toată lumea chestia asta pe toate palierele. În momentul în care dorești să cumperi o mașină de la un român, seriozitatea lui este factorul cheie ce te poate ...
Care sunt cele mai mari avantaje ale colantării? Colantarea autoturismelor începe să devină un proces din ce în ce mai popular și sunt sigur că mulți dintre voi v-ați întrebat măcar o dată de ce-și pune lumea autocolant pe mașină în loc să o vopsească. Ei bine, vom discuta în ce...
Ce este ITP-ul și de ce trebuie să-l faci întotdeauna corect Cei care dețin o mașină mai mult ca sigur au auzit de ITP, însă pentru cei care nu au nici măcar permis de conducere și se gândesc să treacă acest examen iar apoi să-și cumpere un autoturism, articolul acesta are să aducă niște lă...
Ai un Opel și nu știi unde să-l repari? Află care este cel mai bun ser... Opel Astra De foarte multe ori, mașina personală e o investiție care merită banii cu vârf și îndesat. Din păcate, problemele apar în momentul în care se strică pentru că după cum știm cu toții, în România există foarte puține ...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.