SHARE

Cu toate că unele mașini noi vin din fabrică dotate cu instalație xenon, există foarte multi șoferi care nu-și permit o asemenea mașină și care se bucură doar de un automobil second hand, vechi de ani buni. Ei bine, probabil că mulți dintre voi ați auzit despre instalațiile xenon lucruri destul de vagi dar pozitive, precum că sunt capabile să lumineze mult mai bine, dar oare merită o asemenea investiție?

Există oare și dezavantaje sau e chiar așa cum se spune pe net adică montezi kitul și gata, ai lumină de două, trei ori mai puternică? Vom trece în revistă în cele ce urmează atât avantajele cât și dezavantajele kiturilor xenon, astfel încât să nu mai fie dubii legate de aceste instalații care sunt destul de ieftine și de răspândite prin rafturile magazinelor de piese auto.

Avantajele instalației xenon

  1. Intensitatea luminii este de 3 ori mai mare față de cea furnizată de halogene (peste 3000 lm)
  2. Culoarea luminii este mult mai albă, fiind mai odihnitoare, se apropie de culoarea luminii naturale
  3. Au eficiență mai mare decât halogenele în condiții meteo nefavorabile: ploaie, zăpadă, ceață
  4. Xenonul consumă mai puțin, 35w față de halogene 55w
  5. Becurile instalației xenon sunt mai durabile, țin de obicei de 10 ori mai mult față de halogene
  6. Becurile xenon bat mai departe cu 20 de metri față de halogene
  7. Prețurile pentru o instalație xenon sunt destul de mici iar montajul se face foarte rapid

Dezavantajele instalației xenon

  1. Se montează doar pe un anumit tip de mașină: cea care are faruri de tip lupă și spălătoare de faruri. De obicei, la mașinile mai vechi se schimbă farurile cu totul. Spălătoarele de faruri sunt necesare întrucât un far xenon murdar va avea o calitate a luminii execrabilă. Lupa din faruri este necesară pentru a lumina într-un anumit punct, nu în ochii celorlalți participanți la trafic.
  2. Puteți rămâne fără certificat. Există și posibilitatea de a rămâne fără certificat dacă instalația xenon este prea puternică. Poliția Rutieră poate reține acest act pentru că în lege, scrie că nu ai voie să montezi pe mașină alte tipuri de lumini față de cele cu care vine din fabrică. Evident, unii români exagerează și aleg o instalație mult prea puternică, lucru care poate să cauzeze siguranței circulației. E important să vezi drumul cât mai bine dar nu uita că trebuie să-l vadă și ceilalți participanți la trafic.

Articole Asemănătoare

Restituirea taxei auto 2016. Care este procedura de returnare a banilo... Astăzi, 12 aprilie 2016 intră în vigoare ordinul 625/1154/2016 pentru aprobarea procedurii de restituire a sumelor prevăzute la articolele 7, 9 și 12 din Ordonanța de Urgență 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, pr...
Nivelul de impozitare pentru mașini în funcție de capacitatea cilindri... Cei care doresc să dețină un autoturism în România sunt nevoiți să plătească anual un impozit către Primărie, calculat în funcție de capacitatea cilindrică. În unele județe acest impozit poate să difere cu câteva procente dar în m...
Cât costă să cumperi o Dacia Logan în Leasing? Probabil pe mulți dintre voi vă bate gândul să cumpărați o Dacia Logan în leasing, în rate mai bine zis, mai ales dacă aveți pe acasă o rablă pe care o puteți da la schimb și obține așadar o reducere de 6500 lei prin Programul Rab...
Care este procedeul înmatriculării în circulație a unei mașini adusă d... Înscrierea definitivă în circulație a unei mașini adusă din străinătate este un procedeu destul de complex. Da, e cu stat pe la coadă, cu plătit taxe care mai de care mai stupide și mai idioate, cu suportatul funcționarilor public...
Care este procedeul de vânzare cumpărare al unui autoturism deja înscr... Am discutat în articolul trecut despre procedura înmatriculării unui autovehicul second hand cumpărat dintr-o țară membră UE. Acum vom discuta despre cealaltă bătaie de cap cu care românii se confruntă atunci când vine vorba despr...