Dacă o să întrebi un posesor de mașină pe benzină de ce a optat pentru o asemenea motorizare, nu pentru un diesel, o să vezi că o să-ți răspundă ceva de genul „Nu vreau diesel pentru că se strică turbina”… De fapt, motoarele diesel au căpătat în ultimii ani o oarecare aură de bau-bau, oamenii se tem de ele pentru că implică componente cu risc mare de defecțiune și a căror înlocuire costă foarte mulți bani (turbină, injectoare, pompă de injecție, etc). Care să fie oare adevărul? Avem motive să fugim de mașinile diesel sau este vorba despre un simplu mit al turbinei?
De ce se și când se strică turbinele?
Conform specialiștilor, turbinele încep să se defecteze în momentul în care nu mai sunt lubrifiate cum trebuie, adică uleiul nu mai ajunge la ele în cantități optime sau la calitatea corectă. Cauzele pentru aceste defecțiuni sunt multiple, uneori vârsta își spune cuvântul, alteori este vorba despre un ulei de motor de slabă calitate, neschimbat la timp, combinat cu apă sau alte elemente nocive.
De asemenea, conducerea autoturismului în condiții ciudate atrage după sine defectarea turbinei. Ce înseamnă condiții ciudate? Treptele de viteză sunt schimbate ori prea jos (se merge la consum) ori prea sus (se merge prea sportiv). Sunt sigur că mulți dintre voi ați auzit că după ce ați rulat cu un diesel ce are în componență turbină la viteze mari timp îndelungat, e bine să lăsați motorul să meargă la relanti 5 minute pentru a răci oarecum turbina și uleiul din instalație.
Trebuie avut grijă de multe ori și la filtrul de aer pentru că dacă ajung în motor corpuri străine, pot distruge palele turbinei cât ai zice pește. Mașina diesel în sine este foarte pretențioasă și trebuie îngrijită mult mai bine față de una pe benzină pentru că, după cum spuneam mai sus, aceste defecțiuni sunt destul de costisitoare.
Acum, rămâne la aprecierea fiecăruia dacă poate sau nu să aibă grijă de o asemenea mașină. Turbina nu se strică niciodată dacă mașina este îngrijită, totul e un mit inventat de oameni care nu au prea știut niciodată ce înseamnă o mașină pe motorină. Atât timp cât veți folosi DOAR ulei de calitate corespunzător cu specificațiile producătorului, atât timp cât veți exploata motorul în condiții normale și veți avea grijă de filtrul de aer, totul va fi în regulă.
In ajutorul posesorilor de motoare PD … Tocmai ce am reconditionat turbina.Dupa teste si teste nici un mecanic nu a stiut motivul pentru care a luat-o pe ulei ca sa vad acum cateva zile ca in loc de 3.8l in baie am undeva la 6l (2cm peste max) si surpriza oring injector 3 praf …baga motorina in ulei… turbina fiind cu ceva vechime iar uleiul fiind apa chioara il arunca si nu se vedea nimic pe joja… Asa ca verificati calitatea uleiului pana sa luati in considerare pompa de ulei sau eventuale particule trase pe admisie
Daca sunteti genul de sofer care merge in forta, si masina are turbina, este recomandat sa o lasati sa se raceasca, metalul la temperaturi inalte este maleabil, daca opriti masina incinsa, axul turbinei la temperaturi mari se curbeaza din cauza gravitatiei, atunci cand este lasata putin la ralanti turbina se invarte, mai incet, echilibrandu-se si racindu-se. Poate provoca sunete ca fluieraturi sau suieraturi pana la distrugerea totala prin dezechilibrare a axului
pentru orice problema cu turbina apelati cu incredere 0754.455.425