SHARE

Meseria de șofer de camion este una destul de bănoasă și de respectată, problema este că nu mulți sunt cei care rezistă în acest domeniu pe perioade medii sau lungi. Pentru mulți tineri, să lucrezi pe comunitate ca șofer de autocamion pare ceva super simplu, pare o modalitate de a câștiga mii de euro pe lună dar din păcate, 70% dintre cei care doresc angajare în acest domeniu nu prea știu cu ce se mănâncă această meserie. Drept urmare, venim în ajutorul lor cu 10 întrebări cruciale la care aceștia trebuie să răspundă în momentul în care le trece prin cap gândul de a pleca pe comunitate ca șoferi. Așadar, dacă ai răspunsuri la cele 10 întrebări de mai jos, vei putea lucra ani buni pe comunitate.

10 întrebări pe care trebuie să ți le pui dacă vrei să lucrezi șofer pe comunitate

  1. Ce o să mănânci? Ai pus vreodată măcar 2 ouă în tigaie? Ești capabil să te duci pe unde apuci și să faci rost de alimente pe care să le gătești cuminte prin remorcă ori pe lângă camion? Că nu o să poți să cari mereu debaraua de-acasă după tine prin Germania sau Spania.
  2. Unde o să-ți faci nevoile? După cum știm, camioanele europene nu sunt echipate cu toalete. Nu ai unde să-ți faci nevoile decât prin boscheți, atunci când ajungi la încărcare/descărcare, prin toaletele special amenajate pe marginea drumurilor și așa mai departe.
  3. Poți să împarți 2 metri pătrați cu cineva? Dacă ești începător vei lucra mai mult ca sigur în echipaj. O să ai un coleg cu care vei fi nevoit să împarți 2 metri pătrați luni de zile. Vei putea face asta? Până și la pușcărie e mai mult loc decât într-o cabină de camion comunitar.
  4. Unde o să faci baie? În multe țări din UE, repausul săptămânal nu se mai face în cabină. O să ai ocazia să faci baie la hotel o dată pe săptămână. Îți va fi suficient? Vei fi de acord să dai sute de euro pe lună doar pe dușuri dacă ești obișnuit să faci zilnic această operațiune?
  5. Mai ai iubită când te întorci? Pentru că mai mult ca sigur vei sta plecat luni de zile pe an. E foarte posibil să te trezești fără iubită când o să te întorci acasă. Dacă nu ai pe cineva care să te înțeleagă și care să te susțină, slabe șanse să mai găsești pe cineva acasă.
  6. O să te însori vreodată? Bună întrebare și are legătură cu precedenta. Foarte puține sunt femeile care pot să trăiască așa, fără să aibă bărbatul acasă zi de zi. Dacă vei fi plecat 8 luni pe an, ca marinarul, e foarte posibil să ajungi la 45 de ani fără soție.
  7. Ești în stare să conduci corect? Pun această întrebare pentru că cei care pleacă la muncă pe comunitate se duc pentru bani. Dacă îi dai pe amenzi, ajungi să muncești degeaba.
  8. O să te întorci viu acasă? Întrebare la care vei răspunde afirmativ doar dacă vei răspunde afirmativ și la cea de mai devreme. Dacă nu ești în stare să conduci corect, dacă te știi teribilist sau dacă pur și simplu ești un șofer neîndemânatic, ai șanse mari să te întorci între 4 scânduri. Nu e de glumă.
  9. Ai răbdare să conduci 9 ore pe zi? Cred că e una dintre cele mai importante întrebări. Mulți spun că e floare la ureche să mergi 9 ore pe zi cu camionul dar în realitate, nu e chiar așa. Să stai concentrat atâtea ore, plus alte 9 în care nu poți dormi din cauza colegului care trebuie să își facă și el alte 9 ore de program, este foarte obositor și vei simți chestia asta chiar de la început.
  10. Ce pensie o să ai? Pe comunitate se lucrează cu salariul pe țară + diurnă. Diurna nu se impozitează, nu se întâmplă nimic cu ea. Salariul pe țară e 1000 de lei net. Dacă vei lucra o viață întreagă pe comunitate, la 65 de ani când vei ieși la pensie vei muri de foame. Bine, dacă între timp faci rost de un contract de muncă în altă țară unde ai salariu 2000 de euro pe lună, nu salariu + diurnă, e altceva. Cam asta ar trebui să urmărească toți cei care se duc pe comunitate.

Articole Asemănătoare

(Video) Cum se încarcă mașinile pe un trailer? Cum arată 11 BMW-uri noi nouțe încărcate pe un trailer? Minunat arată dar cum ajung ele acolo, care este procedura de „îmbarcare” și de cât timp este nevoie pentru a duce la bun sfârșit operațiunea de încărcare a acestora? Ei bine...
Câteva sfaturi cruciale pentru șoferii profesioniști începători După ce ai ieșit din școala de șoferi, după ce ai făcut rost de atestatele profesionale și cardul tahograf, a sosit momentul să te duci să te angajezi la o companie de transport marfă național și/sau internațional. Datorită crizei...
Despre YouTube și camioane cu Marius Ursu Pe Marius Ursu l-am văzut întâmplător pe YouTube în urmă cu puțin timp (câteva luni) și mi-au plăcut foarte mult clipurile lui. El face parte dintr-o generație oarecum nouă de camionagii, generație care pe lângă faptul că investeș...
Răspunsuri studii de caz atestat CPI marfă Ca să fii șofer profesionist cu acte în regulă atât în România cât și în străinătate trebuie să deții acest atestat transport marfă despre care am mai discutat noi în trecut. Am văzut atunci cât costă acest atestat, care sunt prob...
Atestatele profesionale. Cât costă, ce acte sunt necesare și cel mai i... Pentru cei care au impresia că e de ajuns să iei permisul pentru categorii grele ca să profesezi în meseria de șofer profesionist, lucrurile nu stau nici pe departe așa. Pe lângă costurile de-a dreptul ridicole dar normale ale șco...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here