SHARE

Un proiect de lege pentru modificarea Ordonanței 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică a fost adoptat de către Guvern în timpul ședinței din 25 mai 2017. Ce aduce nou această completare? Ei bine, mașinile vor fi încadrate în funcție de nivelul defecțiunilor, testele vor fi oarecum mai puțin stricte dar în schimb, amenzile pentru abaterile grave se vor mări considerabil.

Încadrarea autoturismelor în funcție de nivelul defecțiunilor tehnice

Există trei clase în care mașinile vor putea fi încadrate în urma ITP-ului, clase care au legătură directă cu nivelul de risc asupra siguranței rutiere/impactului asupra mediului înconjurător.

  1. Defecțiuni minore – deficiențele care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformități minore: parbriz crăpat sub ștergător, dezaburire parțial corespunzătoare, martor lichid frâna.
  2. Defecțiuni periculoase – deficiențele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic, precum şi alte neconformități mai importante: probleme la sistemul electric, far crăpat, oglinda exterioara crăpată.
  3. Defecțiuni periculoase – deficiențele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului: parbriz crăpat in zona vizuala, probleme sistem de frânare, probleme sistem direcție.

Care dintre cele trei clase vor primi ITP

ITP-ul va fi acordat mașinilor cu defecțiuni minore fără probleme, lucru care va mai îmblânzi oarecum strictețea acestei examinări. Mașinile cu defecțiuni majore nu vor primi ITP conform noii legi însă li se va permite circulația încă 30 de zile astfel încât proprietarii să poată remedia problema, în timp ce autoturismele cu defecțiuni periculoase vor fi trase pe dreapta permanent.

Cresc amenzile pentru modificările neomologate

Atenție sporită vor trebui să aibă șoferii care au de gând să modifice autoturismele fără a mai trece de omologarea RAR. Astfel, cuantumul amenzilor aplicate în cazul în care modificările autoturismului nu sunt trecute în cartea de identitate, poate să ajungă chiar și la 5000 de lei.

Descarcă legea de AICI.

Articole Asemănătoare

Lumea ștergătoarelor de parbriz se schimbă. Magic Vision – ultim... Până acum, ștergerea parbrizului era destul de primitivă: două jeturi de apă împroșcau parbrizul în timp ce lamelele din cauciuc ale ștergătoarelor curățau suprafața. Problema este că acest mod de a șterge parbrizul îți obstrucțio...
CarsOnTheWeb există și în România Pentru că România a devenit unul dintre cei mai de soi importatori de mașini second hand din Europa după eliminarea timbrului de mediu din data de 1 februarie 2017, au început să intre pe piață fel de fel de servicii destinate cel...
Timbrul de mediu va fi inclus în prețul combustibilului După ce s-a zvonit că timbrul de mediu ar urma să fie introdus în cuantumul impozitului anual pe care fiecare proprietar de mașină îl plătește, iată că a mai apărut o variantă. Guvernul caută o soluție pentru a introduce timbrul d...
Diagnoza auto – cum să te ferești de escroci S-a umplut planeta de service-uri auto și de indivizi care contra sumei de 50 de lei, vin cu testerul, cu laptopul și-ți spun ce are mașina ta de nu merge cum trebuie. Problema e că în 90% dintre cazurile în care chemi un asemenea...
RCA 2017 – noile tarife și cele mai importante schimbări față de 2016... În urmă cu câteva zile, Legea RCA a fost modificată. Vom scoate în evidență în cele ce urmează ce anume s-a schimbat față de ce știam până acum și vom aduce în discuție bineînțeles și noile tarife, că până la urmă tarifele ne inte...