SHARE

Un proiect de lege pentru modificarea Ordonanței 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică a fost adoptat de către Guvern în timpul ședinței din 25 mai 2017. Ce aduce nou această completare? Ei bine, mașinile vor fi încadrate în funcție de nivelul defecțiunilor, testele vor fi oarecum mai puțin stricte dar în schimb, amenzile pentru abaterile grave se vor mări considerabil.

Încadrarea autoturismelor în funcție de nivelul defecțiunilor tehnice

Există trei clase în care mașinile vor putea fi încadrate în urma ITP-ului, clase care au legătură directă cu nivelul de risc asupra siguranței rutiere/impactului asupra mediului înconjurător.

  1. Defecțiuni minore – deficiențele care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformități minore: parbriz crăpat sub ștergător, dezaburire parțial corespunzătoare, martor lichid frâna.
  2. Defecțiuni periculoase – deficiențele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic, precum şi alte neconformități mai importante: probleme la sistemul electric, far crăpat, oglinda exterioara crăpată.
  3. Defecțiuni periculoase – deficiențele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului: parbriz crăpat in zona vizuala, probleme sistem de frânare, probleme sistem direcție.

Care dintre cele trei clase vor primi ITP

ITP-ul va fi acordat mașinilor cu defecțiuni minore fără probleme, lucru care va mai îmblânzi oarecum strictețea acestei examinări. Mașinile cu defecțiuni majore nu vor primi ITP conform noii legi însă li se va permite circulația încă 30 de zile astfel încât proprietarii să poată remedia problema, în timp ce autoturismele cu defecțiuni periculoase vor fi trase pe dreapta permanent.

Cresc amenzile pentru modificările neomologate

Atenție sporită vor trebui să aibă șoferii care au de gând să modifice autoturismele fără a mai trece de omologarea RAR. Astfel, cuantumul amenzilor aplicate în cazul în care modificările autoturismului nu sunt trecute în cartea de identitate, poate să ajungă chiar și la 5000 de lei.

Descarcă legea de AICI.

Articole Asemănătoare

Timbrul de Mediu a fost declarat o hoție. Mai trebuie plătit? Timbrul de mediu are o poveste lungă, ce datează încă din 2008. A purtat încă 3 denumiri până să se numească „Timbrul de mediu”, respectiv „Taxa specială”; „Taxa pe poluare” și „Taxa pentru emisiile poluante”. Din păcate, cei c...
Lumea ștergătoarelor de parbriz se schimbă. Magic Vision – ultim... Până acum, ștergerea parbrizului era destul de primitivă: două jeturi de apă împroșcau parbrizul în timp ce lamelele din cauciuc ale ștergătoarelor curățau suprafața. Problema este că acest mod de a șterge parbrizul îți obstrucțio...
8 luni de pușcărie pentru un șofer de TIR român Da fraților, chestia asta s-a petrecut prin Marea Britanie. Doi șoferi de TIR români au fost condamnați la închisoare 8 respectiv 4 luni după ce au mers cu camionul pe contrasens pe autostradă și au făcut schimb de locuri din mers...
De la 1 februarie poți înmatricula orice mașină fără să mai plătești T... Peste aproximativ 2 săptămâni, timbrul de mediu dispare din legislația noastră și mașinile vor putea fi înscrie fără a se mai plăti această taxă ridicolă, taxă ce de multe ori depășea cuantumul mașinii în sine. Astfel, începând cu...
Nu e atât de simplu să găsești piese auto de calitate pentru camioane... Magazinele de piese auto pentru camioane din Drobeta Turnu Severin sunt destul de puține la număr. De fapt cred că se pot număra pe degete. Din această cauză, firmele de distribuție sau diverși întreprinzători locali ce au în grij...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here