SHARE

După ce ți-ai luat permisul de conducere categoriile C, CE alături de atestatele profesionale și cardul tahograf, vei căuta să-ți găsești ceva de muncă. În mare, ai două variante: fie rămâi în țară fie pleci în străinătate. Evident, 95% dintre începători vor opta pentru străinătate întrucât salariile sunt mult mai mari. Cei care vor să plece în străinătate pe TIR au la dispoziție de asemenea două tipuri de joburi dintre care pot alege: să facă comunitate sau să se angajeze la o firmă unde să lucreze local.

În cazul în care vreți să plecați pe TIR în străinătate și nu știți care dintre cele două tipuri de joburi vi se potrivește, stați pe-aproape întrucât vom dezbate care sunt avantajele și dezavantajele pentru fiecare dintre ele în parte. Este necesară această comparație pentru că puțini dintre cei care termină cursurile unei școli de șoferi profesioniști au habar ce-i așteaptă dacă merg pe comunitate sau dacă prind un contract la o firmă străină și ajung să lucreze doar local pe camion.

Joburile pe comunitate – avantaje și dezavantaje

Joburile pe comunitate – avantaje

  • Vei putea să vezi întreaga Europă. Mai mult ca sigur te vei trezi în fiecare dimineață într-o țară distinctă și în momentul repausurilor săptămânale vei putea să vizitezi multe dintre ele.
  • Vei putea să vii acasă destul de des. Asta înseamnă că vei ajunge în țară la fiecare 4-6 săptămâni, lucru ce te va ajuta destul de mult la început din punct de vedere psihic mai ales dacă ai familie și copii care trebuie să crească alături de ambii părinți.
  • Șansele să intri în depresie din cauza singurătății sunt minime pentru că vei lucra în echipaj, vei avea mereu pe cineva alături cu care să schimbi o vorbă, măcar la început până te obișnuiești cu ideea că vei fi nevoit să stai săptămâni bune într-o cabină, singur. Timpul va trece mult mai repede în doi și va fi și distracție destul de multă.

Joburile pe comunitate – dezavantaje

  • Mai mult ca sigur vei cheltui mai mulți bani. Deci, vei pune de-o parte mai puțin sau vei trimite în țară mai puțin pentru că nu vei putea să gătești mereu sau să îți cumperi cele necesare destul de ieftin, nu vei avea acces la magazine cu prețuri mici întotdeauna.
  • Este un job mult mai solicitant. Din multe puncte de vedere. Fiind începător, vei fi nevoit să conduci în echipaj, ceea ce înseamnă că mașina ta se va mișca 20 de ore/zi. E destul de dificil, să nu mai pun la socoteală atenția sporită și lucrurile multe la număr, specifice acestui tip de job pe care trebuie să le înveți cât mai rapid posibil.
  • Va fi greu cu confortul. Fiind nevoit să stai pe cabină o săptămână întreagă, vei fi nevoit să-ți gătești și să te speli pe unde apuci și tu o parcare ori un Peco dotat cu asemenea opțiuni. Vei fi nevoit să dormi alături de o altă persoană într-un spațiu foarte mic, lucru destul de dificil mai ales vara când cabinele se încing groaznic.

Joburile locale – avantaje și dezavantaje

Joburile locale – avantaje

  • Vei ajunge acasă zilnic. Acasă într-un apartament închiriat mă refer, în țara respectivă. Nu vei fi nevoit să dormi pe cabină sau să împarți camera cu ceva.
  • Nivelul de confort este maxim. E clar că vei putea să-ți gătești și tu ca omul, să te speli zilnic, etc. E ca un job pe care ai fi putut să-l faci și în România, să pleci de acasă zilnic pentru 8-10 ore și să te întorci la finalul programului. Dormi în pat, nu în cabină.
  • Nivelul de stres este minim. Vei avea de făcut un job de tip rutină, care nu va părăsi granițele acelei țări. Vei învăța cursul lucrurilor foarte repede și te vei obișnui la noul job în câteva zile.
  • Fiind contract de muncă străin, vei beneficia de toate drepturile străinilor: șomaj, sănătate, pensii. Local, nu se oferă diurnă. Este doar salariu + eventual ceva sporuri. De exemplu, minimul brut în Germania este 1700 euro/lună spre deosebire de comunitate unde se oferă 200 de euro salariu pe cartea de muncă în România + diurnă.

Joburile locale – dezavantaje

  • Vei fi nevoit să înveți limba acelei țări pentru că mai mult ca sigur nu te vei descurca doar cu limba engleză, mai ales dacă discutăm despre țări precum Suedia, Franța, Germania, Austria.
  • Vei putea veni în țară doar în concediu. Spre deosebire de comunitate, atunci când lucrezi local nu vei mai putea pleca acasă o dată la 4-6 săptămâni decât dacă te înțelegi cu șefii să-ți dea concediu. Oricum, vei avea maxim 20-30 de zile de concediu pe an.

Acestea sunt avantajele și dezavantajele joburilor locale ori pe comunitate la care șoferii profesioniști începători și nu numai pot accede. Avem așadar două tipuri de joburi total diferite, ambele bine plătite dar care nu se vor potrivi absolut tuturor. Vor fi șoferi care nu vor putea lucra pe comunitate și șoferi care nu vor putea lucra local într-o țară străină, rămâne să decideți singur care dintre cele două forme de lucru vi se potrivește cel mai bine.

Articole Asemănătoare

Ce trebuie să știi dacă vrei să începi o carieră de șofer profesionist... Pentru că pe cricul.ro există un interes din ce în ce mai mare pentru categoria ȘOFERI PROFESIONIȘTI, am zis să aducem în prim plan câteva interviuri cu camionagii celebri, români și nu numai, de pe YouTube. Astăzi, domnul Dani...
De ce cred că în România e nevoie de o școală de șoferi C, CE care să ... După ce am auzit povestea lui Daniel despre doi șoferi de camion, români, care și-au șantajat patronul după ce au fost angajați de nici măcar două luni, am ajuns la concluzia că-n țara asta școala de șoferi pentru categorii grele ...
Care sunt actele necesare eliberării cardului pentru tahograful digita... Cei care doresc să se angajeze pe un post de șofer profesionist, indiferent că este vorba despre un camion sau despre un TIR, trebuie să facă rost de un card tahograf care să înregistreze timpii de lucru. S-au dus vremurile diagra...
GrassuTatae3 – unul dintre cei mai simpatici camionagii români de pe Y... După ce l-am descoperit pe Mihai Ionel, un camionagiu român de comunitate foarte simpatic, am dat și peste GrassuTatae3. După ce i-am urmărit câteva clipuri, am ajuns la concluzia că merită un articol de prezentare în secțiunea ca...
Atac la rozetă într-o parcare din Hannover, Germania. Șoferul român po... Tânărul Paul. S, șofer profesionist român, era să fie violat de un homosexual într-o parcare din apropierea Hannover. Acesta a scăpat ca prin urechile acului după ce s-a baricadat în cabină, alături de colegul său. Paul povestește...