Home Editorial De ce toate mașinile aduse din străinătate au puțin peste 200.000 de...

De ce toate mașinile aduse din străinătate au puțin peste 200.000 de km?

567
SHARE

Îmi place să mă uit pe site-urile de anunțuri, la autoturismele second hand scoase la vânzare de așa zișii samsari, deveniți peste noapte și combinatori. Am observat o chestie interesantă, majoritatea mașinilor aduse de români din străinătate, indiferent de anul fabricației, au în medie 200.000 de kilometri. Uneori în plus, alteori în minus. Vouă nu vi se pare ceva ciudat? Că mie unul mi se pare că piața auto second hand este atât de dezvoltată în România și din cauza proștilor care pun botul la asemenea vrăjeli de 2 lei, fără să se informeze înainte sau să caute o comparație.

Cum își imaginează cineva că o mașină veche de 15 ani, din 2002, adusă recent din Germania sau Franța sau orice altă țară din UE are doar 200 și un pic de mii de kilometri? În țările civilizate care au autostrăzi, se fac în medie cam 40.000 – 50.000 de kilometri pe an, cei care nu cred chestia asta sunt de-a dreptul naivi sau prea proști pentru vremurile pe care le trăiesc. E logic să se facă atât de mulți kilometri pentru că străinii locuiesc în suburbii, ori dacă locuiesc în oraș au joburi la distanță destul de mare care-i obligă să se deplaseze. Astfel, imaginați-vă voi de câte ori se fac cei 200.000 de kilometri cu aceste mașini? Dar în fine, dacă proștii pun botul la o asemenea măgărie, cine e de vină?

Așa e românul, vrea mult și ieftin, cu bani cât mai puțini. Dacă scoate cineva la vânzare o mașină cu 400.000 de kilometri reali, nu o cumpără nimeni. Dacă în schimb aduce un samsar alta cu 500.000 de kilometri, dați înapoi la 200.000, se va vinde ca pita caldă. E o metodă perfectă de a păcăli niște oameni care exact asta vor, să fie păcăliți, să fie mințiți. Românul vrea să fie fudul, să aibă mașină ca floarea deși are 15 ani vechime, vrea să încerce mereu să pară bogat cu bani puțini în buzunar.

Articole Asemănătoare

Cât de des trebuie spălata o mașina și ce înseamnă o spălătorie care o... E clar că fiecare își spală mașina atunci când consideră necesar. Pentru unii dintre noi asta se întâmplă o dată pe săptămână, pentru alții o dată la 3 luni, în funcție evident și de cât este folosită mașina cu pricina. Dar oare c...
De ce avem pretenția ca o mașină să fie impecabilă deși are 15 ani vec... Te uiți pe net și observi că foarte multe anunțuri de vânzare auto conțin încă din titlul sintagma „impecabilă”, nu contează că este fabricație 1995 sau 2001 sau 2010. Întrebarea logică este cum poate fi o mașină veche de 15 ani, ...
Cele mai bune școli de șoferi din România. Promovabilitate la prima ex... Dacă v-ați întrebat vreodată care este cea mai bună școală de șoferi din România din punct de vedere al promovabilității la prima examinare ori a numărului total de elevi rulat în timpul anului, ați nimerit bine. În cele ce urmeaz...
Cazanul cu supapă – prima grijă a românului care ajunge la muncă... Băi nene, eu nu mai pot cu cazanele astea cu volan pe invers. Mergeam ieri pe stradă și am văzut vreo două Audi A4, decapotabile, de UK bineînțeles. E plin prin oraș și de BMW, de Mercedes, numai bășini. Să mor eu dacă am văzut în...
De ce trebuie să-ți montezi cârlig de remorcare indiferent de mașină... Cred că mulți dintre voi ați râs atunci când ați văzut un cârlig de remorcare atașat unei mașini micuțe, dar ideea este că acel dispozitiv vă poate salva mașina de la distrugere în caz de accident. Este concluzia la care am ajuns ...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.