Îmi place să mă uit pe site-urile de anunțuri, la autoturismele second hand scoase la vânzare de așa zișii samsari, deveniți peste noapte și combinatori. Am observat o chestie interesantă, majoritatea mașinilor aduse de români din străinătate, indiferent de anul fabricației, au în medie 200.000 de kilometri. Uneori în plus, alteori în minus. Vouă nu vi se pare ceva ciudat? Că mie unul mi se pare că piața auto second hand este atât de dezvoltată în România și din cauza proștilor care pun botul la asemenea vrăjeli de 2 lei, fără să se informeze înainte sau să caute o comparație.
Cum își imaginează cineva că o mașină veche de 15 ani, din 2002, adusă recent din Germania sau Franța sau orice altă țară din UE are doar 200 și un pic de mii de kilometri? În țările civilizate care au autostrăzi, se fac în medie cam 40.000 – 50.000 de kilometri pe an, cei care nu cred chestia asta sunt de-a dreptul naivi sau prea proști pentru vremurile pe care le trăiesc. E logic să se facă atât de mulți kilometri pentru că străinii locuiesc în suburbii, ori dacă locuiesc în oraș au joburi la distanță destul de mare care-i obligă să se deplaseze. Astfel, imaginați-vă voi de câte ori se fac cei 200.000 de kilometri cu aceste mașini? Dar în fine, dacă proștii pun botul la o asemenea măgărie, cine e de vină?
Așa e românul, vrea mult și ieftin, cu bani cât mai puțini. Dacă scoate cineva la vânzare o mașină cu 400.000 de kilometri reali, nu o cumpără nimeni. Dacă în schimb aduce un samsar alta cu 500.000 de kilometri, dați înapoi la 200.000, se va vinde ca pita caldă. E o metodă perfectă de a păcăli niște oameni care exact asta vor, să fie păcăliți, să fie mințiți. Românul vrea să fie fudul, să aibă mașină ca floarea deși are 15 ani vechime, vrea să încerce mereu să pară bogat cu bani puțini în buzunar.