SHARE

Pupincuristul. Lingăul. Omul din cauza căruia lucrurile nu merg niciodată așa cum trebuie pe parte de muncă legală într-o firmă de transport. Există foarte mulți oameni care se fac preș în fața patronilor și nu înțeleg de ce. De fapt, unii o fac de frică. Au rămas încastrați în vremurile în care joburile de șoferi erau puține iar la poartă se adunau zeci de persoane pentru un loc.

Ei bine, vremurile au evoluat și pe piața muncii atât din România cât și din străinătate există cerință constantă pentru joburile de șoferi. Acum, nu mai stă nimeni la poarta firmelor în așteptarea unui loc de muncă, așa că de ce mai avem încă pupincuriști și lingăi? Poate pentru că s-a format o mentalitate în acest sens. Poate pentru că unii oameni nu pot sau nu vor să evolueze.

Fraților, e vremea să intrați în sindicate și să vă cereți drepturile. Meseria de șofer profesionist în România este încadrată în Codul Muncii pe picior de egalitate cu necalificații. Aceleași salarii sunt dacă eliminăm diurna iar chestia asta se poate rezolva numai de către sindicate. Sindicatele trebuie să fie cele care dictează salariile pentru șoferi, cum se întâmplă în străinătate.

De muncă, se găsește pe toate drumurile acum, așa că nu mai e vreme de pupincurism. Dacă vă dă afară în cazul în care refuzați să faceți ilegalități cu tahograful de exemplu, nu-i nimic. Toate firmele de transport angajează așa că să nu vă fie frică. Încetați să mai țineți cu niște patroni care nu v-au apreciat și respectat niciodată. Drepturile șoferilor trebuie să primeze pentru că firmele lor sunt zero fără șoferi. Șoferul este piesa principală într-o firmă de transport și merită respect.

Articole Asemănătoare

Un șofer adevărat nu claxonează niciodată când pericolul este iminent... În România se claxonează mult. Știm asta. Mult și fără motiv. Se claxonează după femei, se claxonează dacă cineva întârzie la semafor mai mult de o milisecundă, se claxonează când cineva încalcă o regulă de circulație și ne face p...
Atestatele profesionale. Cât costă, ce acte sunt necesare și cel mai i... Pentru cei care au impresia că e de ajuns să iei permisul pentru categorii grele ca să profesezi în meseria de șofer profesionist, lucrurile nu stau nici pe departe așa. Pe lângă costurile de-a dreptul ridicole dar normale ale șco...
Plata la kilometru este ILEGALĂ Articolul 10 alineatul 1 din Regulamentul 561/2006 – „Se interzice întreprinderilor de transport să remunereze conducătorii auto salariați sau care sunt puși la dispoziția lor în funcție de distanță parcursă şi/sau de cantitatea d...
Pe comunitate sau local? Avantaje și dezavantaje pentru cele două tipu... După ce ți-ai luat permisul de conducere categoriile C, CE alături de atestatele profesionale și cardul tahograf, vei căuta să-ți găsești ceva de muncă. În mare, ai două variante: fie rămâi în țară fie pleci în străinătate. Eviden...
8 clipuri video marca Leo Vodnicear pe care trebuie să le vezi dacă vr... Leo este un camionagiu moldovean de la Chișinău (adică tot român) pe care eu unul îl urmăresc de ceva vreme. Ca să fiu sincer, de multă vreme. Omul face comunitate și mi-a sărit în ochi cu multe chestii pozitive. De exemplu este u...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.