Home Colțul camionagiilor 4 documente pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le viseze

4 documente pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le viseze

1418
SHARE
șoferii profesioniști începători

Meseria de șofer profesionist nu e deloc ușoară, sunt multe lucruri pe care tinerii trebuie să le stăpânească, acest job nu se rezumă doar la a ține de-un volan. Indiferent că discutăm despre cei care fac transport de mărfuri național sau internațional, există câteva documente, 4 am numărat eu, pe care șoferii trebuie să le viseze. Adică să le studieze foarte, foarte bine.

Deși în România școlile de șoferi nu se ocupă cum trebuie de viitorii șoferi profesioniști nici pe parte de conducere nici pe parte de teorie (atestate profesionale), asta nu înseamnă că nu se poate învăța separat legislația în vigoare. Pun foarte mare accent pe această legislație întrucât nerespectarea ei poate atrage după sine fel de fel de amenzi, care mai de care mai ridicole și mai mari.

Mai există și cutuma „Lasă, să iau permisul și atestatele și învăț după programul de conducere și legislația”. Absolut NU, trebuie să renunțăm la acest obicei pentru că acesta este motivul principal pentru care șoferii români începători sunt foarte slab pregătiți în această meserie după ce termină studiile. Șoferul român profesionist trebuie să fie foarte bine pregătit înainte să înceapă munca. Nu cred că mai există ceva asemănător în lume, adică să faci școala, să o termini, să primești diploma cum că ești pregătit apoi când începi să profesezi tu de fapt să te apuci de învățat. E ilogic.

Acestea fiind spuse, iată care sunt cele 4 documente pe care șoferii români profesioniști, începători, trebuie să le viseze. Da, știu, sunt multe pagini, e mult de muncă, dar asta e meseria.

4 documente pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le viseze

REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 – stabilește normele referitoare la perioadele de șofat, de repaus şi la pauzele care trebuie respectate de către conducătorii auto ce asigură transportul rutier de mărfuri şi de călători în vederea armonizării condițiilor de concurență între modurile de transport terestru, în special în ceea ce privește sectorul rutier, şi a îmbunătățirii condițiilor de lucru şi a siguranței rutiere. (DESCARCĂ)

Manualul TRACE – Transport Regulators Align Control Enforcement – Explicații privind Regulamentul (CE) nr. 561/2006 în sprijinul punerii în aplicare armonizate a controalelor rutiere. Mai pe românește, acesta este manualul după care se efectuează controalele șoferilor de către autoritățile competente. Cine reușește să învețe de aici, clar nu va avea probleme. (DESCARCĂ MANUALUL TRACE)

Cartea tahografului – din nou, un document destul de stufos, are peste 100 de pagini dar care conține toate detaliile legate de tahograful digital. De la erori la remedieri, de la pictograme și mod de utilizare la intervenții service profesionale făcute evident de personal calificat. (DESCARCĂ DE AICI CARTEA TAHOGRAFULUI)

Tehnici de arimare – orice șofer profesionist, începător sa experimentat trebuie să-și lege marfa în camion astfel încât să o ducă în condiții optime la destinație fără să o deterioreze și bineînțeles, să nu pună în pericol siguranța circulației. (DESCARCĂ)

Articole Asemănătoare

TOP 10 probleme cu care se confruntă șoferii profesioniști în România... Viața de șofer în România nu e deloc simplă, așa cum spune și Silviu de altfel. Probleme apar la tot pasul și multe dintre ele sunt destul de „previzibile”. Într-o țară în care toate merg de-a-ndoaselea transporturile nu au cum să...
La ce trebuie să fii atent atunci când te angajezi ca șofer profesioni... Ai făcut școala de șoferi, ai făcut cardul pentru tahograf, ai făcut atestatele, te-apuci să cauți în România o firmă care acceptă începători, șoferi profesioniști fără experiență. Nu va fi deloc misiune imposibilă pentru că piața...
Șoferul emigrant și familia – un documentar de Cristian Rizescu „Șoferul este cel care prin munca sa va pleca iar în momentul în care își va încheia munca, se va întoarce acolo unde îi este familia. Acolo unde îi este casa.” Nu aș vrea să comentez prea mult asupra acestui clip, ci aș dori să-...
Drumul către o carieră de șofer profesionist. De la A la Z Dacă te bate gândul să-ți iei lumea-n cap și să te faci șofer profesionist, însă nu prea știi ce anume trebuie să faci efectiv pentru a obține calificarea și pentru a fi angajat, stai pe-aproape. Vom parcurge în cele ce urmează to...
Plata la kilometru este ILEGALĂ Articolul 10 alineatul 1 din Regulamentul 561/2006 – „Se interzice întreprinderilor de transport să remunereze conducătorii auto salariați sau care sunt puși la dispoziția lor în funcție de distanță parcursă şi/sau de cantitatea d...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

1 COMMENT

  1. Bună ziua am o întrebare ..avind permisul de conducere echivalat în altă țară Dar CPI ADR perdute pot
    Sá le restabilesc in rominiea nus terminate mai am 2 ani ..dar numai că permisul nu-i rominesc deacu.va mulțumesc dacă puteți să-mi dați un sfat…îi greu căci sau încurcat toate trebuie de făcut ceva de la ambasadă…nici numai știu unde apelez in asta țeară trebuie sa le fac din nou dar daca le-aș restabili mi le fac eii automat dar nu le am siii problemă.ajutatima poate cunoașteți ceva

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.