Home Colțul camionagiilor INTERVIU cu Silviu de la Viața de Șofer în România – Merită...

INTERVIU cu Silviu de la Viața de Șofer în România – Merită să lucrezi pe camion în România?

11236
2

După ce am luat la rând camionagii români din diferite țări europene cu care am susținut interviuri destul de interesante legate de meseria de șofer profesionist, am realizat că lipsește ceva. Nu discutasem cu nimeni despre meseria de șofer profesionist ÎN ROMÂNIA.

Doresc să promovez această meserie și între granițe, așa că am trimis lui Silviu de la Viața De Șofer În România câteva întrebări sub forma unui scurt interviu. Poate sunt începători, tineri doritori să practice această meserie în țara lor, măcar pentru început, așa că am considerat acest interviu unul destul de prioritar.

Pe Silviu, îl urmăream de ceva vreme și mi-au plăcut clipurile lui. În special cel în care a îndrăznit să vină în fundul Iadului (Nitela – Drobeta Turnu Severin). Sunt de părere că Silviu a reușit să redea realitatea așa cum este în cadrul acestui interviu, pe care vă invit și pe voi să-l urmăriți. Și, evident, să vă abonați la canalul său de YouTube pentru clipuri referitoate la Viața De Șofer în România.

Aveți mai jos întrebările la care silviu a răspuns în cadrul acestui interviu.

Ce înseamnă Viața de Șofer în România?

Pe o scară de la 1 la 10, cât de dificilă consideri munca de șofer profesionist în România? 1 însemnând cel mai ușor, 10 însemnând cel mai dificil.

Cât de simplu este să găsești de muncă în România pe camion, din punct de vedere al unui șofer profesionist începător?

Cum sunt salariile pe România pentru un șofer profesionist începător?

Cum este de obicei relația șofer-patron în România? Sunt respectate drepturile șoferului?

Cum se circulă în România de obicei? Legal sau ilegal? Se respectă timpii de odihnă sau se merge cu manipularea aparatului taheograf?

Cum sunt controalele de la ISCTR în România? Stricte, mai puțin stricte? Cum sunt controlorii? Mai închid ochii la abateri sau dau amenzi la greu? Cât sunt amenzile de mari?

La ce trebuie să se aștepte un șofer începător în România din punct de vedere al drumurilor? Cât la sută din drumurile din România considerați că sunt practicabile?

Este o aventură să fii șofer de camion în România pe timp de iarnă?

Este meseria de șofer de TIR în România una foarte periculoasă, ținând cont că nu avem autostrăzi? Este mult mai periculoasă față de șoferia practicată în străinătate?

Cât de dificil este să respecți regulile de circulație în România ca șofer de TIR atunci când trebuie să ajungi la destinație într-un timp destul de scurt? Credeți în prioritatea de gabarit?

Care sunt cele mai importante 3 aparate electronice pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le aibă asupra lor atunci când se angajează? Stație, radar, gps, etc?

Cât de util este un GPS în România? Cum se poate orienta un șofer profesionist începător dacă alege să rămână în țară?

Cum e cu furturile de motorină prin parcările din România? Cât de des se întâmplă și cum ar trebui să se ferească începătorii de aceste situații neprevăzute?

Cât de corecți sunt patronii din România? Vorbiți despre patronul de tip telecomandă, despre moda de a reține bani angajatului din pricina consumului mare sau a accidentelor ușoare.

Credeți în ideea de sindicat? Sunteți membru în vreun sindicat al șoferilor?

Există vreun avantaj pentru a lucra pe TIR în România? Tu de ce practici acest job?

2 COMMENTS

  1. Ne ambitionam sa ramanem pe baricade, într-o zi ca ieri va urmaream, filmarile cu mare drag , într-o xi ca azi am devenit colegi, iar într-o zi ca mâine nu stim ce viitorul ne va rezerva, însa cat putem ne încapatanam sa ramanem pe baricade, drumuri bune

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here