Home Colțul camionagiilor INTERVIU cu Silviu de la Viața de Șofer în România – Merită...

INTERVIU cu Silviu de la Viața de Șofer în România – Merită să lucrezi pe camion în România?

5024
SHARE

După ce am luat la rând camionagii români din diferite țări europene cu care am susținut interviuri destul de interesante legate de meseria de șofer profesionist, am realizat că lipsește ceva. Nu discutasem cu nimeni despre meseria de șofer profesionist ÎN ROMÂNIA.

Doresc să promovez această meserie și între granițe, așa că am trimis lui Silviu de la Viața De Șofer În România câteva întrebări sub forma unui scurt interviu. Poate sunt începători, tineri doritori să practice această meserie în țara lor, măcar pentru început, așa că am considerat acest interviu unul destul de prioritar.

Pe Silviu, îl urmăream de ceva vreme și mi-au plăcut clipurile lui. În special cel în care a îndrăznit să vină în fundul Iadului (Nitela – Drobeta Turnu Severin). Cred că alături de GrassuTatae3, sunt printre singurii camionagii români cu canale de YouTube care mai trag câteva cadre pe meleagurile noastre. Sunt de părere că Silviu a reușit să redea realitatea așa cum este în cadrul acestui interviu, pe care vă invit și pe voi să-l urmăriți. Și, evident, să vă abonați la canalul său de YouTube pentru clipuri referitoate la Viața De Șofer în România.

Aveți mai jos întrebările la care silviu a răspuns în cadrul acestui interviu.

Ce înseamnă Viața de Șofer în România?

Pe o scară de la 1 la 10, cât de dificilă consideri munca de șofer profesionist în România? 1 însemnând cel mai ușor, 10 însemnând cel mai dificil.

Cât de simplu este să găsești de muncă în România pe camion, din punct de vedere al unui șofer profesionist începător?

Cum sunt salariile pe România pentru un șofer profesionist începător?

Cum este de obicei relația șofer-patron în România? Sunt respectate drepturile șoferului?

Cum se circulă în România de obicei? Legal sau ilegal? Se respectă timpii de odihnă sau se merge cu manipularea aparatului taheograf?

Cum sunt controalele de la ISCTR în România? Stricte, mai puțin stricte? Cum sunt controlorii? Mai închid ochii la abateri sau dau amenzi la greu? Cât sunt amenzile de mari?

La ce trebuie să se aștepte un șofer începător în România din punct de vedere al drumurilor? Cât la sută din drumurile din România considerați că sunt practicabile?

Este o aventură să fii șofer de camion în România pe timp de iarnă?

Este meseria de șofer de TIR în România una foarte periculoasă, ținând cont că nu avem autostrăzi? Este mult mai periculoasă față de șoferia practicată în străinătate?

Cât de dificil este să respecți regulile de circulație în România ca șofer de TIR atunci când trebuie să ajungi la destinație într-un timp destul de scurt? Credeți în prioritatea de gabarit?

Care sunt cele mai importante 3 aparate electronice pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le aibă asupra lor atunci când se angajează? Stație, radar, gps, etc?

Cât de util este un GPS în România? Cum se poate orienta un șofer profesionist începător dacă alege să rămână în țară?

Cum e cu furturile de motorină prin parcările din România? Cât de des se întâmplă și cum ar trebui să se ferească începătorii de aceste situații neprevăzute?

Cât de corecți sunt patronii din România? Vorbiți despre patronul de tip telecomandă, despre moda de a reține bani angajatului din pricina consumului mare sau a accidentelor ușoare.

Credeți în ideea de sindicat? Sunteți membru în vreun sindicat al șoferilor?

Există vreun avantaj pentru a lucra pe TIR în România? Tu de ce practici acest job?

Articole Asemănătoare

Tutorial tranzit pe Elveția – cu Daniel Cimpoeru Elveția este o țară destul de dificilă pentru șoferii profesioniști începători pentru că nu este membră a Uniunii Europene iar procedurile de tranzitare sunt destul de dificile. E nevoie de multe acte și de multă atenție în comple...
Despre modul de lucru TUR-RETUR pe comunitate cu GrassuTatae3 Din moment ce pe YouTube apar din ce în ce mai mulți camionagii români, din moment ce meseria de șofer profesionist stârnește interese din ce în ce mai mari pentru tineri, continuăm seria interviurilor cu Valentin aka GrassuTatae3...
De ce trebuie să fii foarte atent pe unde te bagi cu camionul Să fii șofer de TIR nu e floare la ureche mai ales internațional, unde trebuie să te bagi la încărcat sau descărcat prin toate cotloanele, prin toate satele uitate de lume. Problema este că deși străinii au o infrastructură rut...
Daniel Cimpoeru și Șoferii Începători – cel mai bun grup pentru șoferi... Daniel Cimpoeru și Șoferii Începători reprezintă din punctul meu de vedere cel mai bun grup de pe Facebook adresat celor au vor să devină sau au devenit de puțin timp șoferi profesioniști. Spre deosebire de majoritatea grupuril...
De ce NU este justificată fuga de IVECO? Am, observat că există multă „vâlvă” pe internet și pe YouTube în general, despre autoutilitare IVECO, fie că discutăm despre dubițe de marfă sau camioane. Foarte multă lume vorbește din auzite și răspândește niște zvonuri nu tocm...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.