Home (P) Cele mai frecvente 5 motive pentru care pici proba practică la examenul...

Cele mai frecvente 5 motive pentru care pici proba practică la examenul de conducere auto

8883
2
proba practică

După ce ai obținut la proba teoretică a examenului pentru permisul de conducere minim 22 de puncte, urmează proba practică, traseul.  Proba practică a examenului auto este ultimul și cel mai dificil hop pe care candidații îl mai au de trecut pentru a obține permisul de conducere.

În acest articol vom discuta despre cele mai frecvente motive pentru care pici proba practică la examenul de conducere auto. Află de ce trebuie să ții cont înainte și în timpul traseului, astfel încât acesta să fie trecut cu succes, din prima.

  1. Neasigurarea și neacordarea priorității în intersecții

Cele mai mari probleme pe care le au viitorii șoferi nu sunt parcările, spaima oricărui șofer începător, ci traficul din intersecții. În intersecții, mai ales în București, trebuie să fii foarte atent în mai multe părți, să fii atent la drumul din față ta, la mașinile din contrasens, la mașinile care fac dreaptă sau stânga, la pietoni, la mașinile de lângă tine și să anticipezi cine ce vrea să facă. Neasigurarea corespunzătoare și neacordarea priorității este principalul motiv pentru care studenții pică proba de traseu.

  1. Parcarea paralelă-neverificarea unghiului mort / neatenția la traficul din jur

În principal, examinatorul vrea să vadă că ești pe deplin conștient de ceea ce se întâmplă în jurul tău. Acest lucru este valabil mai ales atunci când ești pe cale să faci o parcare laterală sau orice altă mișcare (schimbarea direcției de mers, etc.). Trebuie să utilizezi oglinzile în mod corespunzător și să ai grijă de zonele pe care nu le puteți vedea, unghiul mort, urmărind și alți utilizatori ai drumului: alte mașini, pietoni, bicicliști.

  1. Nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a intenției schimbării direcției de deplasare

Mulți candidați nu sunt conștienți de importanța semnalizării intenției schimbării direcției de deplasare, indiferent că ocolesc o groapă, un biciclist sau o persoană aflată pe carosabil. De multe ori candidații pornesc semnalizarea abia după ce se asigură că pot executa manevra, lucru foarte greșit. Trebuie să pornești semnalul atunci când observi obstacolul, iar asigurarea să o faci în perioada cât rulezi cu semnalul pus.

Nu trebuie să condiționezi semnalizarea de asigurare deoarece prin punerea semnalului anunți intenția de schimbare a direcției și nu schimbarea efectivă a direcției care se va face numai după asigurarea că manevra respectivă poate fi făcută.

O altă greșeală este nementinerea semnalului pe toată durata efectuării manevrei.

  1. Viteza necorespunzatoare

În general, instructorii auto acordă o importanță sporită adaptării vitezei la condițiile și zonele specifice unde trebuie să reduci viteza. Nereducerea vitezei de deplasare în locurile unde ai această obligație, cu precădere la trecerile de pietoni nesemaforizate, duce instant la picarea examenului.

Cel mai indicat lucru este să observi din timp trecerile de pietoni, trecerile de cale ferată sau zonele marcate cu indicatoare de restricție a vitezei.

Totodată, înainte de a intra într-o intersecție în care trebuie să acorzi prioritate, trebuie să reduci viteza din timp. Astfel, eviți comiterea unei greșeli la examenul de traseu care ar putea cauza picarea probei practice.

  1. Neobservarea indicatoarelor, marcajelor sau semnalelor electronice

Nerespectarea semnificației indicatoarelor duce la respingerea candidatului. Se întâmplă des ca la traseu să nu fie observate semnele de circulație și indicatoarele care marchează trecerile de pietoni. Fiind obișnuiți să li se spună în ce direcție să meargă, candidații nu observă sau ignoră indicatoarele care obligă la schimbarea direcției de mers spre stânga sau dreapta.

Examinatorul, în mod voit, nu te va îndruma în anumite situații tocmai pentru a vedea dacă ai observat anumite marcaje și indicatoare.

Acest articol v-a fost oferit de Scoala de Soferi Dicu din Bucuresti.

Previous articleEste mai greu să înveți să conduci cu cât înaintezi în vârstă?
Next articleINTERVIU cu Silviu de la Viața de Șofer în România – Merită să lucrezi pe camion în România?
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here