Home (P) Motocicleta ta are nevoie de o nouă baterie?

Motocicleta ta are nevoie de o nouă baterie?

2520
0

Ca orice vehicul, motocicleta are nevoie de o îngrijire sporită la nivelul tuturor componentelor, iar bateria se numără printre elementele principale care asigură pornirea motorului.

De altfel, acumulatorii moto fac parte din categoria consumabilelor și au o durată de funcționare cuprinsă între 3 și 5 ani.

De unde cumpăr baterii pentru motocicletă

Dacă ai constatat că motocicleta ta are nevoie de un acumulator nou, ar trebui să consulți cu atenție piața de baterii moto pentru a face cea mai bună alegere. În cadrul procesului de selecție, ar trebui să iei în considerare câteva aspecte care să te îndrume către cea mai bună opțiune. Iată care sunt acestea:

  1. Amperajul. În general, se recomandă să alegi un acumulator moto care are o capacitate mai mare, deoarece aceștia sunt mult mai performanți. Cu toate acestea, producătorii sfătuiesc motocicliștii să nu aleagă un acumulator moto ce depășește capacitatea specificată în manualul tehnic. Așadar, ar trebui să alegi o baterie care să se încadreze în valorile specificate de fabricanți. În general, amperajul poate avea mai multe valori 4,6,8,9,10,12, 14 amperi pe oră (Ah), iar în anumite cazuri chiar mai mult.
  2. Capacitatea bateriei. O altă trăsătură specifică unui astfel de acumulator se referă la capacitatea sa care este exprimată prin amperaj – de care am vorbit mai sus și prin tensiunea nominală a instalației electrice. Motocicletele mai mari au, de regulă, o tensiune de 12 V, iar modelele mai vechi sau mai mici pot avea o tensiune de 6 V.
  3. Dimensiunile. Altfel spus, ar trebui să verifici care este lungimea, lățimea și înălțimea acumulatorului moto. Aceste caracteristici pot părea mai multe decât banale, la prima vedere, însă sub nicio formă nu trebuie să le neglijăm. Altfel, este posibil să cumpărăm o baterie moto care să nu intre în compartimentul destinat. Așadar, înainte de a achiziționa produsul, trebuie să verificăm dimensiunile. Pe de altă parte, în cazul în care acumulatorul este prea mic – va juca și se va izbi de pereții înconjurători, provocând vibrații libere care pot defecta bateria. De asemenea, acest lucru îl poate incomoda pe conducătorul motocicletei.
  4. Mentenanța. După ce ai achiziționat acumulatorul, va trebui să ții cont de toate instrucțiunile de montare. Dacă nu te pricepi îndeajuns de bine, ai putea apela la un service autorizat. Pe piața de acumulatori moto, există magazine de specialitate care oferă anumite servicii în mod gratuit. De pildă, la Sorgeti poți beneficia de livrarea și montarea bateriilor și de verificări tehnice în mod gratuit. Deloc de ignorat sunt acțiunile pe care trebuie să le facă utilizatorul pe parcursul procesului de mentenanță. Așadar, va trebui să controlezi scurgerea, voltajul, suprafețele care necesită a fi șterse și verificate de coroziune și sedimente. De asemenea, atât elemenții, cât și dopurile acestora ar trebui să fie desfundați și curățați. Atenție! Acest proces de curățire se va realiza numai într-un loc bine aerisit și utilizând echipament de protecție (ochelari și mănuși). Specialiștii recomandă ca atunci când temperaturile sunt scăzute sau dacă nu vom utiliza mai mult timp motocicleta, să scoatem acumulatorul. Ulterior, este indicat să-l așezăm într-un loc uscat, departe de beton sau de metale, astfel încât să nu înghețe sau să crape.
  5. Reîncărcarea optimă. Puteți utiliza un redresor pentru a încărca bateria cu o singură condiție – capacitatea bateriei pe care doriți să o încărcați trebuie să fie cuprinsă în specificații și să aibă aceeași tensiune – V. De pildă, un redresor de 6 Ah poate încărca acumulatori de la 15-60 Ah, așadar bateria moto ar trebui să aibă o capacitate care să se încadreze în acest interval. Mai există și posibilitatea de a încărca un acumulator moto cu o capacitate mai mică, dar pentru a evita apariția fenomenului de supraîncărcare, trebuie supravegheat atent procesul și durata timpului de încărcare.

 

 

Previous articleSTUDIU – Răspândirea șoferilor români în Europa
Next articleLISTA AMENZI ISCTR – depășire program, pauze incomplete, etc (OG 37/2007, modificat prin OUG 221/2020)
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here