SHARE

Pentru că se apropie vara și odată cu ea, și perioada concediilor, mulți dintre noi ne gândim deja la diverse destinații europene pe care am dori să le abordăm cu mașina personală. În momentul în care mașina urmează să facă un drum destul de lung, vor fi probabil mii de kilometri, e bine să verificăm anumite aspecte legate de starea tehnică și nu numai, astfel încât să ne asigurăm de faptul că nu avem neplăcuta surpriză să ne trezim cu mașina stricată pe o autostradă din Franța de exemplu.

Pregătirea mașinii pentru drum lung. Ce trebuie verificat?

  • Mare atenție la ulei – în special la mașinile pe benzină – ar fi chiar indicat să faceți schimbul de ulei înainte de a pleca în vacanță, dacă aveți de gând să parcurgeți distanțe foarte mari.
  • Verificați frânele – deși mașinile moderne au senzori care te avertizează că există o problemă cu frânele, e bine să fiți precauți. Verificați lichidul de frână, plăcuțele și discurile.
  • Verificați furtunurile – foarte important. Unele sunt vechi și pot crăpa. Dacă v-a crăpat un furtun pe autostradă, s-a zis cu excursia voastră, s-a zis cu vacanța propriu-zisă.
  • Verificați termostatul – fiind mai cald afară, e posibil ca după perioada de iarnă să rămână blocat. Acest lucru vă va fierbe apa în motor, arde garnitura de chiulasă mai ales la drum lung.
  • Verificați aerul condiționat – e posibil ca sistemul să piardă freon și chiar dacă acum funcționează, peste 3-4 zile când căldura va fi în toi, să vă lase baltă. Lipsa confortului vă poate strica un concediu lejer, mai ales că Europa se transformă vară de vară într-un cuptor.
  • Verificați documentele – să fie totul în termen atât la plecare cât și la sosire. Mare atenție la asigurare, ITP, rovignetă. Dacă expiră în timpul concediului, prelungiți acum.
  • Verificați cauciucurile – să nu aibă gâlcă, să fie într-o stare foarte bună. De asemenea, nu care cumva să plecați la drum fără ROATA DE REZERVĂ. Nu se știe niciodată dacă veți avea nevoie…

Articole Asemănătoare

Două clipuri pe care trebuie să le vezi dacă te bate gândul să dai de ... Pentru mulți dintre noi, cei care avem permis de conducere categoriile B, C, CE, obișnuiți să ținem de volan, școala de șoferi pentru motocicletă pare o joacă de copii, ceva foarte simplu, ceva floare la ureche. Ei bine, nu este d...
Varta, Bosch sau Rombat? Atunci când te lasă bateria la mașină (în special iarna) ești nevoit să cumperi un acumulator nou dar dacă nu ești prea legat sau pasionat de acest domeniu auto, o să ai o mică mare dilemă. Ce marcă de baterie trebuie să cumperi p...
Despre certificatul de omologare al aparatului radar și ordinul de ser... Românii au o problemă cu disciplina. După 1989, când libertatea i-a pleznit peste cap, fiecare cetățean în parte a priceput această libertate cum a vrut și cum l-a dus capul. Coroborat cu lipsa autorității statului din societate (...
Ce înseamnă întreținere de baza pentru o mașina? Întreținerea unei mașini este costisitoare, indiferent de marcă sau de model atât timp cât comparăm cu nivelul de cumpărare al românului ce trăiește din salariul minim pe economie. Dacă te bate gândul să cumperi o mașină second ha...
Cât costă atestatul pentru taxi? La ce trebuie să te aștepți de la mes... Vrei să te faci taximetrist dar nu știi nici cât o să te coste cursul și nici la ce trebuie să te aștepți după ce faci rost de atestat? Ei bine, stai pe aproape. În articolul ce urmează vom discuta despre costurile de școlarizare ...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here