Probabil pe mulți dintre voi vă bate gândul să cumpărați o Dacia Logan în leasing, în rate mai bine zis, mai ales dacă aveți pe acasă o rablă pe care o puteți da la schimb și obține așadar o reducere de 6500 lei prin Programul Rabla. Chestia e că rata de leasing nu poate fi calculată cu precizie foarte mare pentru că mai intră în componență și alte variabile pe care le vom discuta în cele ce urmează, în încercarea noastră de a afla cât costă un Logan cumpărat de fapt în rate, într-o țară ca România. Pentru acest calcul, am utilizat calculatorul de leasing existent pe site-ul celor de la Dacia, la adresa https://finantare.dacia.ro/.
Cât costă să cumperi o Dacia Logan în Leasing?
Pentru că nu toată lumea are o rablă de dat la schimb, vom face calculul clasic, cu prețul întreg, pentru modelul Dacia Logan Seria limitata Plus, fiind cel mai ieftin model echipat pentru țările occidentale (adică are măcar aer condiționat), nu bananiere. Nu înțeleg de ce se mai fabrică mașini fără AC dar în fine. Costul pentru acest model, fără Programul Rabla, este 7980 euro pentru versiunea cu motor SCe 73. Noi vom calcula cu 8000.
Costul mașinii = 8000 euro
Avans 25% = 2000 euro
Durata creditului = 5 ani
Rata leasing = 653 lei/lună (revizie gratuită și garanție 5 ani)
Comision de analiză dosar: 270 de lei
Comision de administrare = 45 lei /lună
Asigurare Trafic Accident = 12 lei/lună
CASCO: 3.3% anual din valoarea autoturismului la Omniasig
TOTAL
2000 de euro avans (9300 lei) + 39180 (653 x 60 luni restul de 6000 euro) + 270 lei (comision de analiză dosar) + 2700 lei comision de administrare lunar (45 lei x 60) + 720 asigurare Trafic Accident (12 lei x 60 ) + 6138 lei CASCO (8000 x 3,3% x 5 ani) = 58308 (12539 euro).
Concluzie – iei mașină în leasing de 8000 de euro împrumutați, dai înapoi peste 12.000.
Calcul fără CASCO: la 6000 de euro împrumutați dai înapoi 9219 euro, cu peste 50% mai mult.