Home Colțul camionagiilor Este COMUNITATEA o pușcărie la care oamenii se duc de bună voie...

Este COMUNITATEA o pușcărie la care oamenii se duc de bună voie și nesiliți de nimeni?

1697
SHARE

Am încercat de multe ori să-mi imaginezi că lucrez pe COMUNITATE. Stau 3 luni plecat și vin acasă câteva săptămâni. După care iar plec 3 luni. Și tot așa, în sistem semi-marinăresc. Inițial, când am luat eu permisul de conducere, acum vreo 10 ani, și aveam de gând să plec pe camion, îmi surâdea ideea. Acum, la 30 de ani, nu cred că mi-ar mai place. Cred că dacă stai plecat cu lunile începi să te simți singur, începi să te simți ca Robinson Cursoe, naufragiat pe o insulă pustie de pe care nu poate evada.

Comunitatea este un fel de pușcărie la care oamenii se duc de bună voie și nesiliți de nimeni și nu spun chestia asta cu scopul de a denigra sau de a jigni pe cineva. Din contră, am un respect deosebit pentru oamenii care rezistă în acest sistem deloc pro-socializare.

Cine sunt oamenii care fac de obicei comunitate?

  • oameni care au mari probleme financiare și care se văd salvați de cei 1500 de euro cu care rămân pe cont după o lună de muncă.
  • oameni care vor să fugă de probleme sau de trecut, oameni care au nevoie de un restart în viață, oameni care sunt dezamăgiți și vor să fie singuri o perioadă
  • tineri care au chef de aventură și care vor să vadă Europa, oarecum imaturi și naivi. Nu-și dau seama că acest stil de muncă va dezavantaja pe viitor
  • oameni care au deja o vârstă și o experiență în șoferie, familie acasă cu copii mari.
  • oamenii care din diferite motive nu pot să emigreze într-o țară străină alături de familie. Emigratul presupune o lună/an concediu, în timp ce comunitatea te aduce acasă mult mai des.

În realitate, fiecare este liber să lucreze cum vrea, unde vrea și unde poate. Există și oameni care s-au obișnuit pe comunitate, care au făcut un stil de viață din acest mod de lucru pe camion și care nu au nicio problemă în a sta plecați cu lunile de-acasă. S-au obișnuit și cu condițiile dure, căci practic aici este cea mai mare problemă.

Articole Asemănătoare

TOP 10 probleme cu care se confruntă șoferii profesioniști în România... Viața de șofer în România nu e deloc simplă, așa cum spune și Silviu de altfel. Probleme apar la tot pasul și multe dintre ele sunt destul de „previzibile”. Într-o țară în care toate merg de-a-ndoaselea transporturile nu au cum să...
Despre modul de lucru TUR-RETUR pe comunitate cu GrassuTatae3 Din moment ce pe YouTube apar din ce în ce mai mulți camionagii români, din moment ce meseria de șofer profesionist stârnește interese din ce în ce mai mari pentru tineri, continuăm seria interviurilor cu Valentin aka GrassuTatae3...
NOUA GENERAȚIE – Camionagiii români care pot și vor să schimbe o... Magnet, maimuță, telecomandă, furt de motorină, diurnă în loc de salariu, „cabotaj” de tip exil - care de fapt nu mai are nicio treabă cu cabotajul, munca pe nimic, sindicat, sunt doar câteva dintre problemele transporturilor româ...
5 realități DESCURAJANTE legate de munca pe comunitate pe care șoferii... Munca pe comunitate este foarte dificilă pentru că discutăm despre o meserie în care trebuie să fii mai mult decât șofer. Se propovăduiește la nivel social ideea că munca de șofer profesionist pe comunitate e trai bun, că stai toa...
LISTA AMENZI ISCTR – depășire program, pauze incomplete, etc (OG 37/20... ART. 8 (1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcarile dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 si, dupa caz, ale Acordului AETR, carora le sunt aplicabile dispozitiile art. 6 alin. (1) lit...