SHARE

Da, este un articol care va deranja multă lume. Știu. Astăzi discutăm despre diurnă, exemplul hoției în acte într-o țară de la care toată lumea așteaptă un pic de normalitate. Ei bine, discutam de multe ori cu amici despre politicieni. Oamenii înjură politicienii pentru că odată ajunși la putere, fură. Bagă mâna până la umăr în sacul cu bani publici. Stați liniștiți, așa sunt și cetățenii acestei țări. Ar fi o utopie să credem că dintr-o țară de oameni corecți se poate ridica o comunitate politică coruptă până-n măduva oaselor.

Diurna este dovada faptului că hoția există și-n rândul poporului, în rândul celor care-și înființează o firmă de transport mai mică sau mai mare. În rândul celor care arată cu degetul către politicieni și strigă „HOȚII, HOȚII, HOȚII, HOȚII”.

De fapt, dacă stăm să ne gândim mai bine, diurna practicată în domeniul transporturilor românești este o dublă hoție. O dată pierde statul și încă o dată pierde angajatul. Dacă transportatorii ar acorda diurna sub formă de salariu statul ar lua un impozit mai mare iar angajatul ar avea și el pensie după ani și ani de muncă destul de dificilă. Sincer, nu știu câți șoferi tineri sau în vârstă se gândesc la ce vor face la bătrânețe din moment ce ei sunt plătiți acum cu salariul minim pe economie în acte. Chiar nu știu…

Motivul principal pentru care s-a ajuns la hoția asta cu diurna este simplu de înțeles: nimănui nu-i pasă. Guvernanților nu le pasă pentru că și ei beneficiază de diurne când pleacă prin străinătate, diurnă care trebuie să fie cât mai mare, nu? Apoi cine știe ce lobby șpăgalnic se face pe la Ministerul Transporturilor pentru a menține șoferia la un nivel perfect din punct de vedere al furtului. Că dacă ne gândim la documentele după care funcționează transporturile românești, te iei cu mâinile de păr. Ca șofer nici nu știi care lege să o respecți mai întâi: Codul Muncii, Reg. 561, Legea Tahografului, etc?

Apoi, mai sunt și șoferii. Nici lor nu le pasă că peste 30-40 de ani de muncă dură vor avea pensie de femeie de serviciu. De ce le-ar păsa? Când vreodată au avut românii viziune și planuri de viitor pe termen mediu și lung? Și mai e și problemă mare cu unitatea la noi pentru că degeaba avem pe Cimpoeru care militează împotriva acestei hoții din transporturile românești dacă nu-l susține nimeni în adevăratul sens al cuvântului.

Concluzie: nobody gives a shit. 

 

Articole Asemănătoare

Șoferul emigrant și familia – un documentar de Cristian Rizescu „Șoferul este cel care prin munca sa va pleca iar în momentul în care își va încheia munca, se va întoarce acolo unde îi este familia. Acolo unde îi este casa.” Nu aș vrea să comentez prea mult asupra acestui clip, ci aș dori să-...
Mare atenție, măgăriile cu tahograful vă pot băga în pușcărie! Un cretin a intrat în depășire cu un camion defect, obosit, având magnetul montat și a omorât 3 oameni. Evident, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile și urmează să-și ispășească restul zilelor după gratii, unde-i și este loc...
De ce am cumpărat un hanorac și o cană Cri Riz Mi-am cumpărat un hanorac și o cană Cri Riz pe care am dat undeva la 116 lei. Ambele obiecte, cu tot cu transport. Dacă vă întrebați de ce am făcut o asemenea „investiție” o să fiu scurt și la obiect: doresc să cumpăr lucruri de l...
600 – cifra care separă salariile șoferilor de normalitate Deși nu-l putem numi furt atât timp cât totul se desfășoară într-un cadru legal, în Țara Hoției, România, nu-i nimic ciudat ca patronii să profite cât pot de mult de Codul Muncii, astfel încât să-și umple buzunarele de unde pot, d...
Modele de perioade de conducere (timpi de conducere tahograf) Am primit de la domnul Daniel Cimpoeru niște modele pentru (programul) perioadele de conducere. Pentru că mulți dintre voi mi-ați trimis întrebări despre acest subiect prin intermediul formularului de contact și nu am știut să vă ...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.