SHARE

Da, este un articol care va deranja multă lume. Știu. Astăzi discutăm despre diurnă, exemplul hoției în acte într-o țară de la care toată lumea așteaptă un pic de normalitate. Ei bine, discutam de multe ori cu amici despre politicieni. Oamenii înjură politicienii pentru că odată ajunși la putere, fură. Bagă mâna până la umăr în sacul cu bani publici. Stați liniștiți, așa sunt și cetățenii acestei țări. Ar fi o utopie să credem că dintr-o țară de oameni corecți se poate ridica o comunitate politică coruptă până-n măduva oaselor.

Diurna este dovada faptului că hoția există și-n rândul poporului, în rândul celor care-și înființează o firmă de transport mai mică sau mai mare. În rândul celor care arată cu degetul către politicieni și strigă „HOȚII, HOȚII, HOȚII, HOȚII”.

De fapt, dacă stăm să ne gândim mai bine, diurna practicată în domeniul transporturilor românești este o dublă hoție. O dată pierde statul și încă o dată pierde angajatul. Dacă transportatorii ar acorda diurna sub formă de salariu statul ar lua un impozit mai mare iar angajatul ar avea și el pensie după ani și ani de muncă destul de dificilă. Sincer, nu știu câți șoferi tineri sau în vârstă se gândesc la ce vor face la bătrânețe din moment ce ei sunt plătiți acum cu salariul minim pe economie în acte. Chiar nu știu…

Motivul principal pentru care s-a ajuns la hoția asta cu diurna este simplu de înțeles: nimănui nu-i pasă. Guvernanților nu le pasă pentru că și ei beneficiază de diurne când pleacă prin străinătate, diurnă care trebuie să fie cât mai mare, nu? Apoi cine știe ce lobby șpăgalnic se face pe la Ministerul Transporturilor pentru a menține șoferia la un nivel perfect din punct de vedere al furtului. Că dacă ne gândim la documentele după care funcționează transporturile românești, te iei cu mâinile de păr. Ca șofer nici nu știi care lege să o respecți mai întâi: Codul Muncii, Reg. 561, Legea Tahografului, etc?

Apoi, mai sunt și șoferii. Nici lor nu le pasă că peste 30-40 de ani de muncă dură vor avea pensie de femeie de serviciu. De ce le-ar păsa? Când vreodată au avut românii viziune și planuri de viitor pe termen mediu și lung? Și mai e și problemă mare cu unitatea la noi pentru că degeaba avem pe Cimpoeru care militează împotriva acestei hoții din transporturile românești dacă nu-l susține nimeni în adevăratul sens al cuvântului.

Concluzie: nobody gives a shit. 

 

Articole Asemănătoare

Canalul de YouTube sau pagina de Facebook – cartea de vizită perfectă ... Deși acum vreo 5 ani nu mulți erau cei care îndrăzneau să deschidă un canal de YouTube adresat șoferilor începători, astăzi cea mai mare platformă destinată creatorilor de conținut video este plină de asemenea canale. Am spus de m...
MasterChef pe comunitate. Cele mai bune clipuri cu bucătăreală șoferea... Șoferia pe comunitate este una destul de frumoasă, însă are și părțile ei nasoale. Sau haideți să le zicem dificile. De exemplu, cei care lucrați deja în acest sistem, v-ați transformat vrând nevrând în niște mici bucătari. Atunci...
Cine este de vină pentru salariile mici din transporturi? Statul, patr... Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru ...
Veteranii Meseria de șofer profesionist este una dificilă, dar frumoasă în același timp. Dacă mai punem la socoteală și faptul că atât timp cât se învârte roata nu mori de foame, acest domeniu al transporturilor devine tentant pentru niște ...
Despre viața pe COMUNITATE – CU LEO VODNICEAR Reluăm seria de interviuri cu LEO Vodnicear în prim plan. Omul a acceptat invitația și în următoarele luni va ieși la rampă cu un video special,  despre viața pe comunitate, în care va încerca să atingă toate punctele importante, ...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.