Am făcut un sondaj de opinie pe pagina de Facebook Cricul.ro, unde am întrebat urmăritorii pe ce fel de ansambluri au făcut școala de șoferi categoriile C și CE.
Doar 14% dintre cei care au răspuns la chestionar au declarat că au făcut școala de șoferi pe cap tractor + semiremorcă (celebrul „TIR”). Restul de 86% dintre participanți au efectuat pregătire pe camion clasic + remorcă.
Întrebarea de bază este: sunt oare niște cifre care corespund cu realitatea din teren de după angajare? Câți % dintre cei care fac școala de șoferi pe un ansamblu camion + remorcă ajung să lucreze pe așa ceva?
Cred că vom face încă un sondaj de opinie pe pagina de Facebook și pe grupurile de șoferi pentru că dacă 80% dintre cei care fac școala de șoferi pe camion + remorcă ajung să lucreze din prima pe cap tractor + semiremorcă, școlile de șoferi au o mare problemă, ajung să pregătească elevii în altă direcție destul de ineficientă.
Desigur, din punct de vedere al gabaritului nu există diferență, însă problemele apar la manevre. Probabil școlile de șoferi s-au obișnuit să cumpere aceste ansambluri camion + remorcă întrucât sunt mai ieftine și manevre cu elevii oricum nu prea fac.
Am spus de multe ori faptul că școala de șoferi pentru categorii grele în România este o glumă proastă și până în acest moment, puține excepții am întâlnit.